Over het forum
AlexOudersnl
08-07-2021 om 12:12
Bugs meld-topic
En we zijn live! Een nieuwe grote update, niet alleen voor Ouders.nl maar ook meteen de livegang van Viafora.
Alhoewel deze update al grondig getest is door een aantal van jullie (enorm veel dank!) zitten er geheid nog her en der foutjes. Kom je iets tegen? Meld het hier!
Mocht je een grote fout tegenkomen waarvan je twijfelt of je deze publiekelijk online moet plaatsen, dan kan je ook altijd een email sturen naar [email protected]
Schoondochter
18-11-2025 om 10:49
Ik heb uitstaan dat ik via de e-mail op de hoogte wil worden gehouden van wat er op het forum gebeurt. Nu krijg ik toch elke dag/om de dag een e-mail met wat er op het forum gebeurd is. Kan dat opgelost worden?
AlexOudersnl
18-11-2025 om 13:16
Schoondochter schreef op 18-11-2025 om 10:49:
Ik heb uitstaan dat ik via de e-mail op de hoogte wil worden gehouden van wat er op het forum gebeurt. Nu krijg ik toch elke dag/om de dag een e-mail met wat er op het forum gebeurd is. Kan dat opgelost worden?
Toevallig genoeg heb ik deze melding gister geheel uitgeschakeld, omdat ik het idee had dat deze eigenlijk niet werd gebruikt / gelezen (maar als iemand deze melding mist - laat het aub weten!). Maar je zou dus geen mail meer moeten ontvangen vanaf heden.
Schoondochter
18-11-2025 om 13:34
AlexOudersnl schreef op 18-11-2025 om 13:16:
[..]
Toevallig genoeg heb ik deze melding gister geheel uitgeschakeld, omdat ik het idee had dat deze eigenlijk niet werd gebruikt / gelezen (maar als iemand deze melding mist - laat het aub weten!). Maar je zou dus geen mail meer moeten ontvangen vanaf heden.
Bedankt!
lientje69
18-11-2025 om 13:55
Ik krijg steeds internal cloudflare error. Dan is het forum even niet te bereiken. Even later doet hij het dan weer.
AlexOudersnl
18-11-2025 om 15:36
lientje69 schreef op 18-11-2025 om 13:55:
Ik krijg steeds internal cloudflare error. Dan is het forum even niet te bereiken. Even later doet hij het dan weer.
Klopt, dit komt door een storing bij Cloudflare:
https://nos.nl/artikel/2590966-wereldwijd-websites-uit-de-lucht-door-storing-bij-cloudflare
Ook Viafora en Ouders.nl hebben hier last van, waardoor er soms (of vaak) foutmeldingen optreden.
lientje69
18-11-2025 om 15:42
AlexOudersnl schreef op 18-11-2025 om 15:36:
[..]
https://nos.nl/artikel/2590966-wereldwijd-websites-uit-de-lucht-door-storing-bij-cloudflareOok Viafora en Ouders.nl hebben hier last van, waardoor er soms (of vaak) foutmeldingen optreden.
Ah vandaar, duidelijk. Dank je wel voor de info!
GroenTuintje
18-11-2025 om 15:51
AlexOudersnl schreef op 18-11-2025 om 15:36:
[..]
https://nos.nl/artikel/2590966-wereldwijd-websites-uit-de-lucht-door-storing-bij-cloudflareOok Viafora en Ouders.nl hebben hier last van, waardoor er soms (of vaak) foutmeldingen optreden.
Ah okay, ik had al zo’n vermoeden, meerdere sites deden dit
Doemijdieglazenbol
29-11-2025 om 21:21
het gebeurt nu al een paar weken. Op mijn iPhone met Safari browser. Als ik wil reageren, is de knop reactie plaatsen roze. Ik schrijf, druk op de knop, die wordt grijs, het duurt lang, maar er wordt niets geplaatst en de knop wordt weer roze. Ik kan klikken tot ik een ons weeg, dit blijft zo.
Het enige dat ik kan doen is browser venster sluiten, nieuwe openen, opnieuw reactie plaatsen en dan post die wel. Maar het is erg storend en ik post daardoor steeds vaker gewoon niet.
SombraOnline
04-12-2025 om 10:43
Via telefoon (iPhone, Chrome als browser) wordt er een bestand gedownload als ik het forum open. Lijkt me niet helemaal de bedoeling…

AlexOudersnl
04-12-2025 om 17:31
SombraOnline schreef op 04-12-2025 om 10:43:
Via telefoon (iPhone, Chrome als browser) wordt er een bestand gedownload als ik het forum open. Lijkt me niet helemaal de bedoeling…
Heb dit doorgegeven, heb begrepen dat dit een bekend probleem was en dat het vandaag al meteen opgelost was. Mocht je het weer tegenkomen, dan hoor ik 't graag!