Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zouden jullie hier iets mee doen? [leidster kan niet spellen]

Zoon zit op een montessori kdv dat elke maand "learning journeys" meegeeft aan de ouders. Dat is een A4tje met een activiteit dat zoon gedaan heeft (denk aan knippen, kleurendoos, schuurpapierletters, zelf brood smeren etc). Wij hebben ze al een tijd niet gehad want hij heeft een nieuwe leidster die nog moest wennen.

Gister kreeg ik een stapel A4tjes en ik geloofde mijn ogen niet. De leidster kan totaal niet spellen. Of het haast/slordigheid/dyslexie is, geen idee, maar het was echt erg. Simpele woorden zoals "hij" waren gespeld als "hei" of "beker" als "beeker", bijvoorbeeld dan, want ik woon in Engeland en ze waren dus in het engels.

Ookal zit zoon nog op het kdv en nog niet op school, hij is net begonnen met korte woordjes lezen en zal hier nog bijna 18m blijven. Ik ben eigenlijk bang dat zijn leidster hem hier in de toekomst niet goed in kan begeleiden.

Zal ik dit met de groepleidster bespreken? Zijn leidster is een jong maar aardig meisje maar wel erg onzeker en ik wil dat niet nog erger maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zou ik wat mee doen ja.
Groet,
Miriam Lavell

Ja!

ik heb het ook wel eens gehad, en heb het wel gezegd. Als ik jou was zeker doen, zeker omdat hij nogal bijdehand is (uit jouw verhalen) en je wilt niet dat ze hem dingen fout leert.

reina

reina

12-05-2010 om 22:36

Het is kennelijk geen 'verschrijving' van deze juf, dus ik zou zeker mijn zorg uitspreken.

Poppy

Poppy

13-05-2010 om 07:34 Topicstarter

Gedaan

Besproken met de groepsleidster en zij was al op de hoogte. Ze gaan de leidster beter begeleiden, ze moet bv alles op de computer zetten zodat ze een spellcheck kan doen.

Heb niet besproken of de groepsleidster denkt dat ze zoon wel goed kan begeleiden met zijn lees/letterkennis want dat vond ik iets moeilijker. Wilde niet zo'n pushy parent zijn die denkt dat haar kind zo slim is.

Dat kijk is dus nog even aan. Vooralsnog kan zoon alleen simpele 3-letter woordjes lezen zoals bus, pen, tik dus dat wel loslopen.

Bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.