Mara de vries
31-10-2008 om 16:16
Wisseling van vrije school naar gewoon onderwijs
Wij willen wisselen van Vrije school naar een gewone buurtschool. Dit omdat er te veel wisseling van personeel is op deze school en de school goed paste voor het oudste kind maar niet meer voor de jongste.
Wel hebben we het er erg fijn gehad en eigenlijk hebben we moeite met overstappen maar we weten dat dit een betere keus is voor onze kinderen.
Heeft iemand ervaringen hiermee, of gewone ervaringen van het wisselen van scholen. Ik zou graag tips hebben om het gemakkelijker te laten verlopen allemaal.
De kinderen vinden het overigens echt zachtgezegt niet leuk om over te stappen..
T&T
01-11-2008 om 13:28
Waarom?
Waarom is die andere school nu een betere keuze? Jullie hebben het voorheen ook goed gehad op deze school, en de kinderen willen eigenlijk niet overstappen... wat is dan de reden om dat toch te doen.
groetjes Tess
Knutselkei
01-11-2008 om 15:54
Niet gewisseld
maar we hebben wel op het punt gestaan toen er hier veel wisselingen waren en veel onrust. Ons punt was alleen dat de kinderen het erg goed naar de zin hadden en dus echt niet wilden. Dus toen hebben we de beslissing genomen om ons best te doen de school te steunen en dingen te laten veranderen(we waren wel met meerderen hoor dus dat scheelt)waar we heel erg tegen opliepen(bv agressie)Was wel een tijd moeilijk hoor, maar ja....de kinderen brengen er de meeste tijd door en die hadden het naar hun zin.
Nu heeft de school een vast team, de agressie onder de leerlingen is weg het draait lekker en dat voelt toch wel goed.
Is het bij jullie niet meer te "lijmen"om het zo maar te zeggen?
Mara de vries
02-11-2008 om 09:15
Lijmen
Nee het is niet meer te lijmen. Er zijn teveel dingen voorgevallen die het zo moeilijk maken nu om te blijven. Ik wil nu eigenlijk gewoon onderwijs voor onze kinderen. Door wisselingen van docenten zit dit er tot het eind van het jaar eigenlijk niet meer fatsoenlijk in. Misschien volgend jaar weer maar dan verhuist de school ook nog eens naar een nieuw pand met een samenwerking/deling van het pand met een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Heel nobel streven maar ik ben wederom bang dat het werkelijke lesgeven er door al die veranderingen WEER erbij in zal gaan schieten. Dat betekend nu dit jaar geen fatsoenlijk les en volgend jaar ook weer een deel niet.
En als we toch verhuizen van pand, misschien dan nu maar helemaal verhuizen van school.
Moeilijk, ik kan wel redelijk zelfverzekerd overkomen tegen de kinderen maar diep in mijn hart moet ik gewoon afscheid nemen van iets wat als het "goed" ging, gewoon graag had volgehouden
Bastet
03-11-2008 om 18:16
Niet persoonlijk,maar...
Op de school van mijn kinderen ken ik zo al tien kinderen die overstapten van een VS naar deze reguliere school,om diverse redenen,zoals achterstanden in bijv. rekenen,maar ook pesten,etc.Dat gebeurde soms in groep 3,maar ook in groep 5,6,7 en zelfs nog in groep 8.Zonder uitzondering is dat goed gegaan.
Groetjes,Bastet