Fransien
02-02-2010 om 10:03
Wennen op school
Mijn jongetje is voor de tweede keer aan het wennen op school, slik. Oudste keek vooral uit naar de grote school, broertje loopt iedere dag mee en kent het gebouw en de leraren en een deel van de kinderen al en heeft zo een voordeel, maar heeft stukken meer moeite dan grote zus. Vanochtend breng ik hem weg, juf had niet gemeld dat iedereen begint met gymmen en dus uitgekleed moet worden, drama... Als een klein aapje klemt hij zich aan me vast. Grote zus die hem ook wegbracht en nog een grote kus en knuffel gaf vertelde nog dat hij dat ook bij de peuterspeelzaal had gedaan en dat het echt waar heel leuk was, maar het mocht niet baten. En ik voel me zo'n muts, kind finaal aan het huilen, alle andere moeders al uit de klas, een juf die me ook behoorlijk wegkijkt en een jochie wat me echt niet wil loslaten...
Zucht, ik voel me net een weekdier.
Rafelkap
02-02-2010 om 13:45
Fransien
Hier oudste zoon in groep 1, jongste zoon nog thuis. Oudste zoon is bijna 5 en ik vind hem nu al zo groot vergeleken bij de kleintjes die nieuw zijn! Van jongste kan ik me nog niet voorstellen dat dat ooit naar school gaat!
Komt vast goed met je kind. Lijkt me vreselijk om weg te gaan als hij overstuur is. Goed ritueel helpt wel, en een hulpvaardige juf (misschien denk je alleen maar dat je weg werd gekeken? overleg anders met haar het afscheidsritueel)
Linda99
02-02-2010 om 14:01
Hier ook
Net de eerste schoolweek achter de rug voor de jongste. Ging eigenlijk best goed (overblijf nog niet echt)als ik het vergelijk met de oudste. Had ik ook van die huil-drama's mee. Weet dus hoe dat voelt
Succes met wennen!
Oh ja, wat ik gisteren heb gedaan: dagritmekaarten printen en op de koelkast hangen. Dan ziet zo'n uk precies wat de bedoeling is van een dag. Werkte bij mijn oudste echt heel goed.
Fransien
03-02-2010 om 14:09
Morgen weer wennen
Maar nu gaat mijn man. En mijn jochie is ietwat een moederskindje, dus misschien gaat het beter. Overigens heb ik juf bij het ophalen nog even gevraagd hoe het ging, ging goed hoor, maar of ik de volgende keer wat vlotter wou zijn... Tsja, als ik met een vastklemmend aapje zit die ik nog uit moet kleden ook, is dat wat lastig. Overigens is hij zijn rugzakje kwijt, lag niet meer bij de kapstok (tranen met tuiten, hij heeft hem al gekregen toen hij naar de peuterspeelzaal ging). Ik hoop dat die weer boven water komt. Grote zus heeft haar rugzak al aangeboden aan broertje, wel lief.
Fransien
04-02-2010 om 22:04
Wennen ging nu wel goed
Pffft, en zijn rugzakje hing ook weer aan de kapstok, dus die is ook weer terecht. 'k Vond het alleen wel raar dat de juf niet met de kinderen naar buiten kwam, dat doen alle kleuterjuffen hier (beleid). De eerste keren vind ik het wel prettig om even te weten of het goed gegaan is of niet.