Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
69er

69er

15-10-2009 om 17:10

Wazig verhaal.... [avi-nivo?]

Ik heb een kind van weinig woorden.......
Komt thuis met de mededeling:"o, ja, na de vakantie ga ik niet meer in een leesgroepje, maar alleen" (estafette lezen).
Na even doorzeuren veranderde dat nog naar alleen estafette en eigen boekje en alleen lezen ?
Huh, hij was nu avi-uit....had 3 verhaaltjes gelezen, eeeuh iets over de aarde, blauwe aarde, blauwe lucht.....eigenlijk geen zin om er over na te denken, geen zin om antwoord te geven.

Nu is het niet dat ik mijn kind niet geloof, hij kan het ook verkeerd begrepen hebben, maar rapport eind groep 3 was het instructie/beheersing avi7 (?)en dan nu uit ? Ik heb toch niet het idee dat hij moeiteloos dezelfde teksten kan lezen als mijn oudere kind.

Tijdens de ouderavond heeft de lerares uitgelegd dat enkele kinderen estafettelezen gingen lezen in een andere groep en niet volledig op niveau, omdat de tekst niet aan zou sluiten bij leeftijd. Dit zou een nadeel zijn van het estafettelezen. Ik wist dat mijn kind dit ook ging doen.

En dan nu alleen lezen? (dat vind íe niet leuk!, hij wordt het liefst voorgelezen)

Ja ik weet , kan het best op school navragen, maar ik heb geen probleem, mijn kind is helemaal happy op school. Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er nu speelt.
Geen estafette meer? Andere oplossing? Is hij echt op 9 getest, wie kent de toetskaarten (iets met aarde...).
69-er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

15-10-2009 om 17:13

Beetje het zelfde

Ik ken die toetskaarten niet. Mijn dochter was eind gr. 3 AVI 8 en begin gr. 4 AVI uit. Zo goed vond ik haar ook niet lezen, maar bij navraag waren de testen heel goed.

kaatje43

kaatje43

16-10-2009 om 11:32

De juf is de enige die jouw vragen kan beantwoorden.

Je zegt: "Ja ik weet , kan het best op school navragen, maar ik heb geen probleem, mijn kind is helemaal happy op school. Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er nu speelt."

Je hoeft toch ook geen probleem te hebben om even naar de juf te stappen. Je bent benieuwd, vragen dus maar....

Kan best hoor

Hier was jongste ook met kerst groep 4 klaar met alle AVI niveau's. En die vertelt wel gewoon alles thuis dus wij zijn altijd hélemaal bij de tijd. En ook enkele anderen uit haar klas (wel grote klas en stuk of 3 anderen) dus het kan best kloppen.
En gewoon even naar juf lopen als je 'm ophaalt.
groeten albana

Annet

Annet

18-10-2009 om 19:40

Lijkt me een normale stap

Een kind dat eind groep 3 avi 7 leest, kan best nu avi 9 halen. Zo vreemd is dat niet. Mijn zoon ging in groep 3 ook van avi 4 naar avi 9 (in 3 maanden). Hoewel ik bij hem vermoed dat het avi 4 niveau niet goed doorgetest is, dus dat hij eigenlijk toen al hoger zat.

Nely

Nely

18-10-2009 om 19:56

Kan idd goed

onze zoon las eind groep 3 op avi3 en in november groep 4 las hij ineens avi7.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.