Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Monica

Monica

13-04-2010 om 21:55

Wat kost een kind op de middelbare school

a.s. jaar gaat mijn oudste naar het vervolgonderwijs en ik wil eigenlijk wel weten wat dat mij gaat kosten. Internet helpt me niet echt verder. Hoe hoog is de ouderbijdrage bijv per schooljaar en dan bedoel ik de verplichte.
alvast bedankt
Monica

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

13-04-2010 om 22:02

Wel logisch

Logisch dat je het niet kunt vinden; er is geen verplichte ouderbijdrage. Reken wel op een paar tientjes uitstapje, kopieerkosten, huur kluisje e.d. Maar ook daar geen verplichtingen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-04-2010 om 07:46

Hier

Volgens mij hebben wij aan het begin van het schooljaar 3 nota's gehad van de school. Een voor de borg van de boeken, krijgen we aan einde schoolloopbaan als het goed is terug. Ik kan mij uit een discussie hier op OOL herinneren dat je niet verplicht bent de borg te betalen, maar helemaal zeker weet ik het niet. Daarnaast was er de 'gewone' ouderbijdrage voor huur kluisje, kopieën etc. 80 euro geloof ik. En een nota van 45 euro voor het brugklaskamp.

Carmen

Carmen

14-04-2010 om 11:24

Scholengids

Hier in Amsterdam zat er een scholengids bij Het Parool. Daar staat allerlei informatie in, onder andere de hoogte van de ouderbijdrage. Vaak ook gespecificeerd, info over de kosten van schoolreizen, enzovoorts. Om je een indicatie te geven (waar je niets aan zult hebben). Het varieerde van rond de honderd tot tienduizenden euro's.

Carmen.

Over kosten gesproken!

Waar ik me zo over verbaas zijn die studie reizen.

Parijs, Tjechie, Londen, Rome...

Ik ken zelfs een een school waarvan de kinderen op wintersport gingen!!!

Je bent als ouder gewoon vrplicht om te betalen voor dure reizen!

Bastet

Bastet

16-04-2010 om 13:14

Nee nikus

je bent niks verpicht,alhier is er ook een zgn. Houseweek,de leerlingen die niet naar Verweg gaan,hebben dan ook een erg leuke week vol activiteiten.
Groetjes,bastet

andrea van zwol

andrea van zwol

19-04-2010 om 19:52

Voortgezetonderwijs

Hier in den Bosch heeft elke school een eigen site en anders kan je toch altijd gewoon bellen naar de school, bij de open dag kan je het proberen te weten te komen maar ja dan is het vaak erg druk. Ik ben gewoon een keer de school ingelopen op een normale doordeweekse dag en ben aan de balie gaan vragen daar hadden ze alle info (duhamel college)
Ik heb boeken moeten bestellen en wel 100,- borg betaald maat ter waarde van 450,- aan boeken is dat wel oke. Verder hoefde er voor kennismakingskamp maar 15 euro betaald te worden (was voor het vervoer van al het materiaal/bagage) en verder vraagt de oudervereniging een bijdrage, dat is op bijna elke school wel, voor de kosten van kerst/sint/carnaval en/of paasviering, voor suikerfeestviering en meer van dat soort dingen, ouderbijdrage IS NOOIT VERPLICHT maar er zijn wel scholen waar, als je niet hebt betaald, de kinderen entree moeten betalen als er een discofeest is georganiseert, of er wordt consumtie berekent (is op De Rijzert ook in Den Bosch).
Nogmaals ga vragen op school, ook daar zijn ze voor en ook als jenog twijfelt of je je kind daar wel wilt inschrijven.

en ook bij mijn oudste konden ze elk jaar op ardennekamp en naar eurodisney maar ja als je dat niet kan betalen wees dan gewoon eerlijk tegen je kinderen en spreek een spaarsysteem af we wiste in het eerste jaar al dat in het 5e en laatste jaar er een reis naar parijs kwam, zo kon mijn oudste in het laatste jaar heerlijk met al zijn vrienden de beest uit hangen in parijs heel erg geslaagd examen kado.

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.