Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Even anoniem

Even anoniem

14-09-2010 om 22:10

Verlof vragen

Hallo,

wij gaan binnenkort met het bedrijf van mijn man een weekend naar Disney Parijs. Nu start het weekend al op vrijdag (toegang tot parken/overnachting).

Ik twijfel of we open kaart moeten spelen, ziek melden of mijn ambtsjubileum (12,5 jaar in aug) moeten aanvoeren. We hebben nooit eerder verlof gevraagd in 5 jaar school.

Heeft er iemand tips?

groet anoniempje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Wat suf dat juist iets voor kinderen op een schooldag gepland wordt.

Wat betreft school zou je het eens op het schoolplein kunnen peilen. Er zijn vast ouders geweest die al zo iets aan de hand hebben gehad en weten of de directie coulant is met vrij geven. Zo niet, dan kun je altijd nog een plan B verzinnen.

Probeer ervoor te zorgen

Probeer er voor te zorgen dat de directeur het zwaarwegend kan noemen En wees op tijd met aanvragen. Vaak staat er 4 tot 6 weken voor in de procedure.

Chippie

Chippie

14-09-2010 om 23:11

Eerlijk

Ik zou het altijd eerlijk spelen. Als je ambtsjubileum er iets mee heeft te maken, kun je het noemen maar het is geen reden om vrij te geven dus ik zou het niet noemen als er geen link is. Feitelijk heb je geen recht op het verlof. Maar misschien ziet de directeur er iets zwaarwegends in. Noem het geen 'vakantie' of iets dergelijks!
Ziet hij dat niet dan zou ik gewoon aangeven dat je eerlijk wilt blijven, je kind niet ziek wilt melden maar dat je wel gaat en dat je weet dat je in overtreding bent. Gewoon vriendelijk mededelen. Waarschijnlijk doet je school er niets mee. Maar indien de school wel de leerplichtambtenaar inlicht dan neem je de consequenties (in het ergste geval een berisping of kleine boete) voor lief (zonder morren). Zover komt het meestal niet.
Maar dat zou ik liever doen dan zelf liegen en ook mijn kind laten liegen. Ik zou niet willen dat mijn kind niets mag zeggen op school over zijn/haar meest geweldige weekend ever.

Hillary

Hillary

15-09-2010 om 11:35

Ambtsjubileum

Ik zou het ambtsjubileum gewoon als reden geven. Wij vertrekken altijd de vrijdagochtend voor de kerstvakantie. Soms heb ik gewoon gezegd dat we op vakantie waren, maar 2 jaar geleden waren we (in februari daarna) 12,5 jaar getrouwd, heb dat gewoon als reden opgegeven en vrij gekregen. Er is niet naar een datum gevraagd en op de dag zelf heb ik geen vrij gevraagd meer (was ook op 30 februari en dat bestaat niet haha, dus volgens mij mag ik het dan gewoon op een willekeurig andere dag vieren).

Met chippie eens

en dan ook volledig!
Heb er dan ook niets aan toe te voegen. Zo zou ik het doen!

even anoniem

even anoniem

16-09-2010 om 12:33

Dank

voor jullie tips.

ik neig zelf ook het meest naar eerlijkheid. Via OOL heb ik ook al wel opgevangen dat een waarschuwing of zelfs boete ook vervelende gevolgen voor je kind in de toekomst kan hebben (mocht je dan de leerplichtambtenaar weer tegenkomen). Daarom twijfelen we nog over doorzetten/thuishouden of gewoon naar school mocht de directeur niets 'zwaarwegends' zien in ons verhaal.

we zullen zien volgende week...

dank voor het meedenken!

groet even anoniem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.