Chocoladepasta
02-07-2010 om 00:07
Vergoeding achteraf dyslexietest
Even kort. Mijn kind scoort niet slecht genoeg om voor een vergoede dyslexietest in aanmerking te komen. Hij scoort niet slecht genoeg omdat hij intelligent is en redelijk kan compenseren en we het afgelopen jaar intensief hebben geoefend. Zelf dyslexietest aangevraagd. Hieruit blijkt wel degelijk dat kind dyslectisch is én ook dat hij goed kan compenseren. Weet iemand of je achteraf toch nog voor vergoeding van de test in aanmerking kunt komen? Ik heb het al gevraagd bij de ziektekostenverzekering maar wil ook graag andere ervaringsverhalen.
Polly Shearman
02-07-2010 om 10:32
Leeftijd?
Als je kind NU onder de 9 is, dan krijg je het als het goed is vergoed, de test, wat de uitkomst daarvan ook is.
En volgens mij helemaal als blijkt dat je kind nog dyslectisch is, je hebt dan vervolgens ook nog recht op een vergoeding van 60 uur behandeling.
Dus iedere schoolweek 1 uurtje, daar ben je wel even zoet mee. Al is je kind tijdens de behandeling 9 jaar of ouder dan maakt dat niet uit, als de test maar plaastvind ERVOOR.
groet, polly
Chocoladepasta
02-07-2010 om 11:01
Polly
Mijn kind is nog geen 9. Maar... in principe komt mijn kind niet voor vergoeding van de test in aanmerking. Daarvoor moet je E-scores hebben (en nog wat voorwaarden. Dat heeft hij niet, toch laten testen op eigen kosten, wél dyslexie. Nu is mijn vraag of ik achteraf de kosten kan declareren.