dathebikweer
01-11-2010 om 15:03
Utrecht leert late leerlingen lesje
Utrecht leert late leerlingen lesje
Leerlingen in het voortgezet onderwijs in Utrecht kunnen deze week maar beter op tijd op school komen. Tijdens de Kom op Tijd actieweek staan er elke dag leerplichtambtenaren bij de deur. Volgens de stad komt het nog te vaak voor dat leerlingen van het voortgezet onderwijs te laat op school komen en daardoor de les verstoren.
Mijn kinderen kwamen thuis met een cadeautje gekregen van de LPA. Leerlingen die vandaag op tijd waren kregen als cadeautje een SPIEKPEN van de leerplichtambtenaar. Zou spieken beter zijn dan te laat komen? voor het hele artikel:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/01/binnenland/utrecht-leert-late-leerlingen-lesje.xml
Moppeke
01-11-2010 om 18:39
Een spiekpen?
Toen ik je berichtje las (ik had de actie ook in de krant gelezen) dacht ik: goeie actie, beetje controle kan geen kwaad.
Maar om goed gedrag nu te belonen met een spiekpen? Slaan ze de plank toch een beetje mis.
Wat een geldverspilling.
Ik vraag me af hoe de kinderen zelf gereageerd hebben op de pen, en dit in het kader van kom op tijd.....
Poezie
01-11-2010 om 18:53
Belachelijk!
Gaan ze hun tijd verdoen met kinderen in de gaten houden die de intentie hebben om op tijd te komen, maar dat op 10 seconden na niet lukt.
Zul je net zien dat ze toevallig de schaapjes te pakken nemen die werkelijk anders nóóit te laat komen.
Een veel groter probleem zijn de echte spijbelaars, maar daar hebben ze geen vat op. Daar valt geen eer aan te behalen....
En dan die spiekpen.... hoe dom kun je zijn?! (Wel leuk voor diegenen die 'm hebben gekregen
)
Gr. Poezie.