Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Tot welke leeftijd mee de klas in?

hallo,

ik heb een zoon van bijna 7, we wonen vlakbij school, reden waarom hij de laatste tijd steeds vaker 's morgens alleen naar school gaat.

mijn vraag is nu: is dit wel verstandig en is hij niet te jong hiervoor ? ik bedoel: ik mis natuurlijk wel een en ander qua lezen en andere vorderingen die hij maakt, maar dat wordt natuurlijk ook in de 10-minutengesprekken besproken.

wie laat kindlief ook al alleen gaan en hoe is t met je schuldgevoel hierover ? ik voel me soms zo'n ontaarde moeder.

ik heb trouwens ook problemen met mijn gezondheid die er wel eens voor zorgen dat ik s'morgens niet helemaal opperbest in mijn vel steek. zal ik zijn juf hiervan op de hoogte stellen ?

alvast bedankt voor de reactie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-03-2010 om 16:31

Welke groep?

Op onze school is het vanaf groep 3 'verboden' om mee de klas in te gaan. Binnenkort gaan wij zo ongeveer naast de school wonen, en ik kan me goed voorstellen dat ik mijn jongste (groep 1) dan ook wel eens alleen, met haar oudere zus, naar school laat gaan als het zo uitkomt. Ik heb daar dan geen schuldgevoelens over, maar die heb ik ook niet over elke dag overblijven, 3x bso en fulltime werken.

vlinder72

vlinder72

03-03-2010 om 17:50

Of bedoel je

alleen naar school gaan. Je kind afzetten op het schoolplein lijkt mij geen enkel probleem. Bij ons op school mogen de ouders niet eens meer op het schoolplein komen. Alleen op het kleuterplein mogen ouders nog op het schoolplein staan. Verder ligt het aan het kind denk ik. Mijn 7 jarige (groep 4) fietst zelf naar school. Ik ga erachteraan omdat ik jongere broer en zus naar school moet brengen. Ik zie hem dus nog wel even maar hij zegt nooit iets. Ik zou in principe voor hem echt niet meer mee hoeven gaan. Hij wil wel dat ik hem op haal van school. Dus als de weg veilig is, waarom eigenlijk niet? Je mist waarschijnlijk 's morgens toch niets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.