Kaaskopje
24-08-2009 om 16:38
Toch maar verder met school
Ik ben een ontaarde moeder, ik weet het nu zeker.
Mijn dochter is in mei van haar eerste mbo opleiding afgekomen en moet dit jaar verder met de volgende. Ze had het helemaal uitgedacht: eerst een half jaar werken en in februari weer verder. Daar had ik me helemaal op ingesteld, dus ben in de zomer een paar dagen weggeweest met manlief en heb nog niet echt geld opzij gezet voor de eerste schoolkosten. Dat komt na de zomer wel dacht ik, iedere maand iets opzij zetten voor dan komt de klap in januari niet zo hard aan. Tot mijn schrik zijn de plannen omgegooid. Haar vakantiebaan is niet verlengd met een contractje van drie maanden zoals ze gehoopt had, dus heeft ze spontaan besloten dat ze toch maar gelijk verder gaat op school.
Ik schoot helemaal in de stress. Hoe moet dan dan allemaal?? De boeken moeten meteen besteld en betaald worden, schoolgeld ingeleverd... straks toch het volle pond voor het onderwijsgeld, er is nog geen studiefinanciering aangevraagd omdat ze zich eerst weer uit zou laten schrijven ....aaaahh! En die paniek heb ik laten merken. Alles is weer bijgepraat, natúúrlijk vind ik het geweldig dat ze gewoon weer naar school gaat! Hoe kon ik zo dom zijn om in paniek te raken...
En elk nadeel heb ze voordeel is het toch? Nou hier ook. Ze moest eigenlijk via een schoolboekenhandel bestellen, maar omdat ik dan niet op tijd de boeken betaald kon hebben voor een levering voor de eerste schooldag is ze naar bol.com uitgeweken. Wat blijkt? Goedkoper, ietsje, en we kunnen daar met een acceptgiro betalen, ook weer opgelost dus. Eigenlijk moesten we ook de schoolbijdrage gelijk bij die boekhandel betalen. Wij vonden dat maar een rare constructie. Door de boeken bij bol.com te bestellen komt er nu blijkbaar een directe rekening van school, veel overzichtelijker vind ik. Ik ben wel benieuwd wat er in die schoolkosten zit. 200 euro maar liefst. Dochter is nu de stad in voor kaftpapier en andere schoolspullen. Vanaf woensdag dus gewoon twéé kinderen die weer naar school gaan![]()
Kaaskopje
24-08-2009 om 17:42
Dochter
is heel behulpzaam, ik kan niet anders zeggen. Ze kwam zélfs met een stapel achterstallige afwas uit haar kamer om haar goede wil te tonen![]()
branca2
24-08-2009 om 17:53
Kaaskopje
kan me voorstellen dat het er ff flink inhakt maar het komt vast weer goed! enne ....een stapel vuile afwas nee daar wordt je vrolijk van hahaha leuke wezens die pubers!
reina
24-08-2009 om 20:09
Kaaskopje
Ja, kan me vorstellen dat je even schrikt! Maar wel goed dat ze zo positief ingesteld is dat ze weer verder wil gaan met haar studie!
Kaaskopje
24-08-2009 om 20:21
Reina
Ja hoor, daar is niets mis mee. Ze is vandaag meteen naar een basisschool gegaan om een stage te regelen. Het zal allemaal wel op zijn pootjes terecht komen.
Ik kan alleen nérgens de onderwijskaart vinden en dochter weet ook niet meer of ze die al ingeleverd had. Ik hoop niet dat dat zo'n typisch 'we sturen het maar een keer' geval is.