Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mari

Mari

17-08-2009 om 14:22

Staat huurboeken

Mijn dochter heeft net haar boeken ontvangen. Ze gaat naar de brugklas, dus wij zijn hier nieuw in. Ik vind de staat van de huurboeken niet echt geweldig, maar vraag me af of ik kieskeurig ben. Bij sommige zijn er kleine beschadigingen aan de rug van de boek, de uiteinden zijn wat gescheurd, forse ezelsorens en soms hoeken gescheurd. Of er is met potlood in geschreven en uitgegumd, maar nog duidelijk te zien. Wat mag ik realistisch verwachten van de huurboeken? Ik kan een klacht indienen bij de leverancier, dan houden ze er rekening mee met het inleveren van de boeken. Maar ik vind sommige boeken niet prettig om uit te werken voor mijn dochter, gezien de staat. Ik heb mijn kinderen altijd bijgebracht om voorzichtig met boeken om te gaan, zei het bieb of eigen boeken. Met deze huurboeken is er duidelijk niet voorzichtig mee om gegaan.
Ben benieuwd naar meningen van anderen.

gr. Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-08-2009 om 15:58

O, dat is nog niks

Hier nemen ze ze pas terug als ze werkelijk uit elkaar vallen. Kaften en gáán met die banaan. Wel aan laten tekenen, anders krijg jij het op je bordje.

Tirza

Mari

Mari

17-08-2009 om 18:35

Goh

ik ben echt een groentje, merk ik. Ik heb via de website van Iddink de boeken als beschadigd kunnen melden, uiteindelijk 3/4 van de boeken! Sommige waren al meerdere keren gerepareerd. Leuke instructies op hun site hoe te repareren, vreemd hoor, ik verwacht toch echt dat zij dat zelf doen voor de boeken worden uitgegeven. Oh ja, ook een boek met bloedvlekken en een andere waar iemand met hele vieze (chocolade?) vingers in heeft zitten bladeren, ugh!
Ik werk in de boeken branche, wij leveren aan instellingen voor hoger onderwijs en bedrijven. Soms bieden we een 2de hands boek aan als die nieuw niet meer te krijgen is. Maar boeken in de staat zoals ik vandaag zag, zouden wij niet durven aan te bieden!
En Pelle, Iddink noemt ze huurboeken, want zij worden er nog wel voor betaald, alleen niet meer door de ouders.

gr. Mari

Minet

Minet

18-08-2009 om 10:48

Brrrr

Wat smerig zeg, boeken met vieze vlekken. Ik heb dat gelukkig hier nog nooit meegemaakt. De boeken die we in het verleden huurden waren vaak nieuw, of in heel goede tweedehands staat. Dit jaar moest ik voor 1 zoon nog een paar boeken bijbestellen voor eigen rekening (hij wilde die zelf graag erbij hebben, waren dus niet verplicht). Tot mijn verrassing kreeg ik 1 van die boeken tweedehands in de doos, in prima staat, en werd mij het verschil tussen nieuw en tweedehands keurig geretourneerd.Wij hebben hier alleen ervaring met van Dijk in Kampen, en tot nu toe naar volle tevredenheid.

Jade

Jade

19-08-2009 om 12:54

Hier....

....Iddinkboeken in prima staat (naar aanleiding van dit draadje heb ik ze even beter gecheckt)

Gatver, moet ik mijn zoon aansporen supervoorzichting te zijn, want ze zien er werkelijk heel goed uit.....

Parel80

Parel80

19-08-2009 om 15:10

Biebboeken

Natuurlijk is de staat van biebboeken onvergelijkbaar met schoolboeken. Biebboeken gaan niet dagelijks mee in een rugzak met brood en drinken.
De schoolboeken hier zijn redelijk, mijn kinderen vinden het prettiger als er van alles mis mee is, dat leeft wat makkelijker dan het hele jaar heel voorzichtig zijn.

Hier

Hier is vandaag het boekenpakket binnegekomen van Van Dijk. Alles is prima op 2 boeken na: een Frans boek met losse bladzijden en bekliederd en een Nederlands boek dat bijna uit zijn band hangt. Ik heb contact gehad met de klantenservice en de eerste gaat vervangen worden en de tweede mogen we met doorzichtige tape plakken.
Valt mij toch tegen, op een pakket met 26 stuks, een onbruikbare en een in slechte staat. De andere 2e handsen zijn redelijk. Nou ja, dan hoeft dochter ook niet zo supervoorzichtig te zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.