Mere
16-10-2010 om 17:56
Spoorloos verdwenen - gijs wanders
Mijn zoon is bezig met een samenvatting over het boek Spoorloos Verdwenen en moet beschrijven hoe hoofdpersoon Mark eruit ziet. Is er iemand die toevallig weet waar dit staat in dit boek?
Mere
16-10-2010 om 18:38
Ja, dit heeft hij een paar weken geleden al gedaan maar hij weet het niet meer. En om het nu opnieuw te gaan lezen.....
Gerry
16-10-2010 om 18:53
Ja dus
dan leert hij ervan dat hij als hij volgende keer een boek leest aantekeningen maakt en niet wacht met een samenvatting tot een paar weken na het lezen. Behalve het uiterlijk van de hoofdpersoon zal hij vast wel meer belangrijke dingen vergeten zijn.
Maar ik heb het vermoeden dat hier helemaal geen moeder schrijft, maar gewoon een zoon die denkt op deze manier anderen zijn werk te laten doen.
Mere
16-10-2010 om 19:17
Niet
Jammer van de vorige reactie.
Het is inderdaad een leermoment dat hij volgende keer aantekeningen moet maken. Meer zeg ik er niet over. Als er alleen maar negatieve reacties komen, laat dan maar.
Sterre42
16-10-2010 om 19:41
Is inderdaad een leermomentje
Ik vond dit: http://www.scholieren.com/boekverslagen/10653
Heb je hier iets aan? Het boek heb ik zelf niet gelezen maar er staan genoeg boekverslagen op het internet.
Succes!
Mere
16-10-2010 om 20:19
Bedankt
Ik heb inderdaad een aantal samenvattingen gevonden maar er staat niets in over Mark's uiterlijk.
Mach
16-10-2010 om 20:26
Mere
"Ik heb inderdaad een aantal samenvattingen gevonden maar er staat niets in over Mark\'s uiterlijk."
Is het niet de bedoeling dat jouw zoon op zoek gaat naar dat uiterlijk? Ik geloof dat ik nogal wreed ben in dat opzicht. Ik wil echt alles uitleggen en overal mee helpen, maar het huiswerk van mijn kin d maken doe ik niet.
Mere
16-10-2010 om 20:32
Tuurlijk
Hij is al uren op zoek maar misschien staat het uiterlijk wel niet beschreven in het boek.....
Pippin
16-10-2010 om 20:32
Zoeken
Hij kan in het boek gaan zoeken naar de beschrijving van het uiterlijk, daar hoef je het boek niet weer voor te lezen, hoor. Je scant de bladzijdes op 'Mark' en leest dan telkens wat zinnen erom heen om te kijken of hij wordt beschreven.
Pippin
16-10-2010 om 20:35
Sorry
Posts hadden elkaar gekruist.
Misschien is dat wel het juiste antwoord: Mark zijn uiterlijk wordt niet beschreven. En dan een verhaaltje erbij over wat je wel van Mark weet. Hoe oud hij is bijvoorbeeld, wat zijn karakter is.
Vic
16-10-2010 om 21:07
Wat is nou helemaal het probleem?
Hij heeft het boek al gelezen dus in grote lijnen weet hij waar het over gaat. Dan kan hij de samenvatting toch schrijven door snel door het boek te 'browsen' en wat details te noteren die hij vergeten was?
Tirza G.
16-10-2010 om 21:46
Nou
Het is hem niet bijgebleven hoe Mark er uit zag, dus hij heeft waarschijnlijk geen bochel of een enge afwijking of paars haar. Dus: Mark is een jongetje als alle andere jongetjes van die leeftijd, niet te groot, niet te klein, niet te dik en niet te dun. Maar hij heeft wel iets bijzonders, namelijk............
Tirza
Sterre42
17-10-2010 om 11:02
Jee tirza
Ik heb het boek helemaal niet gelezen maar door jouw berichtje ben ik eigenlijk nu wel stinkend nieuwsgierig wat er dan met die Mark is, hahahahaha!
Gallifrey
17-10-2010 om 16:03
Bruin haar en niet zo groot
zie: http://www.scholieren.com/boekverslagen/21829
Ik help mijn kinderen vaak met hun huiswerk. Goed voor het team-gevoel. Daar zie ik echt het probleem niet van in. En ik leer ze natuurlijk ook "effectief googlen".
Succes Mere, met je zoon zijn huiswerk