Risanne
12-12-2009 om 14:29
Slecht gemaakte toetsen groep 3 en nu?
Onze dochter van 6 heeft het zwaar in groep 3. Ze doet goed haar best maar het tempo ligt eigenljk te hoog voor haar. Voor de eerste toetsen in oktober scoorde ze toch redelijk maar nu hoorde ik van de juf dat ze pas weer toetsen hadden gehad en dat ze die erg slecht gemaakt had. Terwijl wij dachten dat het eigenlijk wel redelijk ging.
We praten wel verder eind januari tijdens de ouderavond zegt de juf. Maar ik zit wel met wat vragen: Wat als het slecht blijft gaan: bijles? zittenblijven?
Wat als het tempo gewoon altijd te hoog voor haar is? Wat zijn de criteria voor speciaal onderwijs?
M.a.w. wanneer blijft een kind zitten en wanneer wordt een andere school geadviseerd?
Misschien zijn deze vragen wat voorbarig maar ik maak me zorgen. Zal ook eerder een gesprekje aanvragen met de juf maar hoor graag jullie ervaringen.
Risanne
Chippie
12-12-2009 om 21:17
Risanne
Het tempo ligt ook hoog in groep 1! Als je dochter daarvoor nog niet veel deed met lezen is het echt enorm aanpoten. Ik zou me nu nog niet teveel zorgen maken. Voor speciaal onderwijs zijn er nog tal van oplossingen die heel wat logischer zijn. Bijvoorbeeld inderdaad 'zitten blijven' maar ook RT, langzamer route, etc.