Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolvakanties

Wanneer is een school eigenlijk verplicht om de schoolvakanties voor het volgende jaar door te geven? Van de lagere school kregen we ze 3 dagen voor de zomervakantie door en van de middelbare school heb ik nog steeds geen overzicht.

Ik vind het wel wat laat eigenlijk. Niet dat ik al wil reserveren, maar ik wil graag weten of alle kids 2 weken meivakantie hebben, was afgelopen jaar namelijk niet zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marit

Marit

05-08-2010 om 15:01

Gebruikelijk

is het bij ons dat de schoolvakanties vermeld worden in het zogenaamde jaarkatern dat vlak voor de zomervakantie meegegeven wordt met de leerlingen.
De school maakt over het algemeen haar eigen planning van reisjes, studiedagen, thema's, ouderavonden, etc. in de laatste maanden van het jaar.
Jouw school zou het dus al wel moeten weten wanneer en hoe lang ze meivakantie krijgen. Misschien staat het op de site?
Groet,
Marit

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-08-2010 om 15:22

Google

Schoolvakanties kun je zo googlen. Volgend jaar heeft iedereen meivakantie van 30 april t/m 8 mei.

Roos...toch even anders

Onze basisschool heeft nl vakantie van 2 mei tot en met 13 mei.
Dus wel dezelfde startdatum (30 april is nl op zaterdag)
maar wel 2 weken ipv 1 week.

En daar kan inderdaad het verschil zitten tussen de bs en voortgezet.

vlinder72

vlinder72

05-08-2010 om 16:06

En om het nog ingewikkelder te maken

Onze basisschool heeft mei vakantie van 23 april tot 7 mei.

Claudia B

Claudia B

05-08-2010 om 16:23

En hier

hebben de 2 jongsten op de lagere school 2 weken vrij maar de oudste op het voortgezet maar 1 week.
Daar was ik, net als Rinkie, ook benieuwd naar, of dat een beetje gelijk zou lopen.
Kun je niet op de site van de school kijken? Daar heb ik de data namelijk ook vandaan gehaald van het voortgezet.

Nasha 1st

Nasha 1st

05-08-2010 om 22:31

Hier

heeft de tweeling op het BO wel 2 weken, maar zoon volgend schooljaar op het VO maar 1 week mei-vakantie....

Rinkie

Rinkie

05-08-2010 om 23:43 Topicstarter

De site...

Inderdaad zijn de vakanties per school nogal verschillend.
De site van het VO van mijn zoon ligt er al weken uit. Ik snap niet helemaal wat er aan de hand is, verder is het een prima school, vinden wij.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-08-2010 om 13:17

Hee

Ik had even verder moeten kijken. Op de site van het ministerie van OCW staat dat iedereen meivakantie heeft van 30 april tot 8 mei, maar dat scholen hiervan mogen afwijken. Alleen de zomervakantie is vastgelegd. Weer wat geleerd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.