Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ishtar

ishtar

02-04-2010 om 14:05

Schoolbibliotheekboeken

Ik coordineer op onze school de schoolbibliotheek.
Nu kreeg ik van de leerkracht het verzoek om een lijst samen te stellen met nieuw aan te schaffen boeken. En dan meer specifiek dichtbundels.
Wie heeft er leuke suggesties voor boeken. De bieb wordt gebruikt door de groepen 3 tm 8

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als je goed kijkt..

Als je goed kijkt zie je dat alles gekleurd is. Een klassieker (jullie hebben hem misschien allang. Verzamelbundel).

ishtar

ishtar

02-04-2010 om 19:46

Rodebeuk

bedankt! Ziet er leuk uit. Hij komt me niet bekend voor, maar ik ken ook niet alle boeken die er staan. Ik heb hem iig nog nooit uitgeleend
Ga hem alvast op het lijstje zetten.

Roald dahl

gruwelijke rijmen en hij heeft er nog eentje. Allebei erg leuk. Leuk om te lezen en ook om voor te lezen.

groetjes van Purk

krasje

krasje

03-04-2010 om 17:21

Beestenboel

van Annie M.G. Schmidt.

Ik weet alleen niet of die nog leuk is voor groep 8.

Tip

Ik coördineer ook de mediatheek op school.
Tip: als je school lid is van de openbare bibliotheek dan kan de educatieve dienst heel veel voor je betekenen mbt aanschaf en onderhoud van de mediatheek.
Bij ons is de boel onlangs uitgebreid gesaneerd en hebben we aan de hand van advieslijsten bekeken wat er nog aangeschaft moest worden.
De educatieve dienst heeft ook tips mbt leuke, actuele titels van boeken die heel populair zijn op het moment.

Ik zou ze gewoon eens bellen voor een oriënterend gesprek. Veel advies en hulp is gratis als je een abonnement hebt.

groeten,
Anna Marijke

Superguppie

alle poezieboeken van superguppie. En een hele mooie: boven in een linde zat een moddervette haan. Dit boek bevat fabels op rijm met prachtige tekeningen.

ishtar

ishtar

04-04-2010 om 14:34

Wat een leuke ideeen!

bedankt!
ik hoop op nog meer,

ishtar

ishtar

04-04-2010 om 14:40

Annam

bedankt voor de tip.
Ik denk niet dat de school lid is, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.