Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
marleen gieselbach

marleen gieselbach

18-03-2010 om 11:48

School wisselen

Hallo allemaal,

Wij hebben 3 zoontjes die allemaal op dezelfde school zitten. Onze oudste zoon heeft behoorlijk dyslexie,na veel stress op school hebben wij vorig jaar eindelijk door onderzoeken duidelijkheid gekregen.Over de huidige school zijn wij erg ontevreden, na veel afwegen hebben wij besloten om hem naar een Jenaplan school te doen waar hij meer aandacht krijgt en kleinere klas heeft.Inmiddels is hij op de hoogte en ziet hij het helemaal zitten, hij heeft ook veel te 'winnen'omdat hij het nu niet naar zijn zin heeft.

Het liefst willen wij alledrie onze jongens naar de Jenaplanschool doen, van de jongste 5 jaar verwachten we geen problemen maar wij weten niet goed hoe te handelen mbt onze middelste zoon. Hij zit in groep 4, heeft dit jaar toevallig de beste en liefste juf vd school en veel vrienden in zijn klas, hij heeft het naar zijn zin. Maar vertoont ook al tekenen van dyslexie, waarvoor op deze school geen aandacht is. Hij wil niet wisselen van school,hoe kunnen wij hem toch motiveren zonder dat hij het ons straks gaat verwijten?! Hij is niet zo'n prater, voelt zich snel tekort gedaan, bokst op tegen zijn broer die maar 1,5 jaar scheelt.Wij willen hem niet het gevoel geven dat hij zich moet aanpassen vanwege zijn broer.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat als je kind niet wil wisselen van school, maar zijn ouders dat het beste vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
woem

woem

19-03-2010 om 17:50

Geen raad

hoi Marleen,mijn zoon zit op een jenaplan school en wij willen juist wisselen van school.Zoon heeft ook de liefste juf van de wereld maar die houd hij niet eeuwig.Wij moeten hem nog vertellen dat we erover denken dat we hem naar een andere school willen doen.
Tja moeilijk hoor,net in die leeftijd hechten ze nog aan de dingen die bekent zijn.
Veel succes.

Geerdientje

Geerdientje

20-03-2010 om 17:08

Suggestie

Ik heb ook niet echt raad, maar voor wat het waard is een suggestie. Is er een dyslexie test voor kinderen van 7, of is dat eigenlijk nog te jong?
Waarom wil je hem van school laten wisselen? Echt alleen omdat je denkt dat hij ook dyslexie heeft, of omdat het jou ook beter uitkomt ivm halen/brengen ?
Als ik je verhaal zo lees zou ik kiezen (als dat enigszins haalbaar is) om hem op zijn oude school te laten en alleen zijn oudere broer naar de andere school te doen. Mss ook beter ivm hun onderlinge rivaliteit?

Wel wisselen

Wij hebben niet precies hetzelfde meegemaakt, maar waren wel ontevreden over de school van onze kinderen. Ook erg weinig aandacht voor kinderen met speciale behoeftes en daarnaast heel veel andere problemen.
Wij hebben besloten ze naar een andere school te doen aan het eind van groep 2 en we hebben ze dat gewoon verteld, geen keuze gelaten. Ze waren natuurlijk wel wat jonger dan jouw oudste. Maar wat zijn we blij dat we het gedaan hebben. Ze hebben het heel erg naar hun zin en gaan enorm vooruit.
Ik zou je oudste uitleggen dat het op die andere school beter voor hem is, dat ze hem daar beter kunnen helpen en dat daar ook hele lieve juffen en leuke kindjes zijn. Misschien kun je eens met hem gaan kijken, in de klas waar hij evt. terecht zou komen?
Sterkte met de beslissing!

Lena

Lena

23-03-2010 om 20:12

Broers

Hoi, ik denk dat je hele goede overwegingen hebt gemaakt, maar dat die voor een kind nog niet helemaal te snappen zijn. Maar ik denk dat als je de middelste vertelt dat ze allemaal gaan, omdat ze nou eenmaal broers zijn en allemaal bij elkaar horen, dat hij zich er wel bij neer kan leggen (hoop ik!). Ik zit zelf ook met een school-wissel-dilemma. Mijn zoon zit op zich op een leuke school in de stad,op een montessorischool, ik woon buiten de stad (vroeger wel in stad). Maar nu ben ik zwanger en vind al het heen en weer gereis nu al zwaar, laat staan als er straks een baby is. De school hier in het dorp ligt recht tegenover ons huis, dan kan hij lekker tussendemiddag naar huis, en krijgt vriendjes in de buurt. Maar ja, hij heeft het erg naar zijn zin daar en krijgt werk op niveau aangeboden (loopt cognitief voor), en dat kan hier weer minder goed. Ik kom er niet helemaal goed uit.... Succes met je beslissing! Groetjes, Lena

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.