Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Joske

Joske

27-01-2010 om 16:36

School omgeving arnhem-nijmegen

Hoi,

Onze zoon is een raschaoot (dit vraagt echt goede begeleiding) en hij is hb. Wij vragen ons af hoe dat straks moet op het voortgezet onderwijs. Wie is al iets verder dan wij en wil zijn/haar ervaring opschrijven. Welke school in de regio Nijmegen tot Arnhem hebben jullie gekozen en hoe bevalt het?

Joske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Joske

Het Olympus College in Arnhem!
Draait nu een paar jaar met een hoogbegaafden afdeling, en ik hoor erg positieve verhalen!
http://www.olympuscollege.nl/showpage.asp?pag_id=598
je kan ook eens lezen op www.hiq.nl
succes!
gr Nora

an mien

an mien

28-01-2010 om 16:13

Geen school.........

......ervaring in die omgeving maar wel ervaring met een chaotische brugklasser. Ik heb voor hem een speciale huiswerkmap gemaakt, zodra hij thuis is gaan we met een kopje thee en een koekje naar boven en vullen de map in.
Ik heb zijn agenda en kijk wat er nieuw in staat (daar staat nog geen rood streepje voor) en dat plannen we in, proefwerken verdelen we zo goed mogelijk over de week, woordjes leren 3 a 4 keer leren voor de toets en maakwerk zo snel mogelijk na het op krijgen. Daarna kan de agenda in de tas en kijkt hij alleen naar vandaag en doet wat daar staat. Achter het huiswerk is plek om nummers te zetten achter wat eerst en wat als tweede, derde enz en daarachter ook ruimte om af te vinken als het af is.
De boeken die hij nodig heeft leggen we in een hoekje van zijn bureau en zo gaat hij aan het werk. Het werkt heel goed moet ik zeggen.
Niet chaotische dochter die volgend jaar naar de brugklas gaat wil ook zo'n map.

groetjes
Ann mien

Joske

Joske

28-01-2010 om 21:47

Open dagen

Nor@, we hebben meteen gekeken. Het Olympus heeft zaterdag open dag en daar gaan we kijken. Het ziet er op de site goed uit.

An mien, wij zullen zeker thuis zoveel mogelijk helpen met structuur. Maar het is echt wel duidelijk dat er ook vanuit school een stuk begeleiding nodig is. Jouw aanpak klinkt trouwens wel helder.

Bedankt,
Joske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.