ishtar
29-10-2010 om 14:10
Praktijkonderwijs amersfoort/nijkerk
Wij zoeken informatie over scholen die praktijkonderwijs geven in de omgeving Nijkerk-Amersfoort. Heeft iemand ervaring met een van deze scholen, zowel goede als slechte ervaringen.
Massi Nissa
29-10-2010 om 16:37
Ishtar
Ik sprak toevallig vandaag een ex-leerling die op de Borgwal zit. Ze was heel enthousiast over de sfeer. Het is een piepkleine school, volgens mij hebben ze minder dan 100 leerlingen. Ik heb daar ook wel eens een intake gehad voor een leerling en de school komt in elk geval heel rustig over.
In Amersfoort heb je verder in elk geval nog Accent (in hetzelfde gebouw als de Borgwal) en de Baander (waar ze veel leuke dieren houden), maar van die scholen heb ik verder weinig eerstehands informatie.
Groetjes
Massi
Jesse_1
29-10-2010 om 19:57
Zoals je weet hebben wij eens een stagiair gehad van het Praktijkonderwijs (Accent Nijkerk). De begeleiding was wel goed, en ik heb je verteld over zijn capaciteiten en dan hebben ze toch een baan voor hem weten te vinden. Een betere aanbeveling kun je niet hebben (zucht
. (Al waren ook zijn ouders er erg druk mee).
Jesse
NB Met het oog op jullie oudste? Van jullie uit ook redelijk goed bereikbaar denk ik.
ishtar
01-11-2010 om 09:44
Reactie
Jesse, ik vind dat verhaal van jullie stagiaire eigenlijk geen aanbeveling. Ze konden blijkbaar niet goed inschatten wat hij wel of niet aan kon. Maar ik weet niet in hoeverre dat aan de school of aan zijn ouders gelegen heeft. Ik had er eigenlijk niet eens bij stilgestaan dat hij van deze school zou komen![]()
Massi Nissa, dank voor je informatie. Qua onderwijstype (openbaar) trekt de Borgwal me het meest. En rustig en klein is ook prettig. Maar dieren is echt zijn ding
Moeilijk hoor.
We gaan sowieso op allevier de scholen kijken.
Bedankt voor jullie reacties!