Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vera*

Vera*

14-09-2010 om 20:55

Ouders en schoolkamp

I.t.t. de groepen 5 en 6 gaan de groepen 7 en 8 niet één maar twee nachtjes op kamp. Behalve de hoeveelheid nachten is ook de ouderparticipatie uitgebreid plus de zelfredzaamheid. Op de infoavond werd het allemaal leuk uit de doeken gedaan. Je moet zelf maar zorgen dat de bagage van je kind bij de locatie komt. Er zijn ouders nodig om een warme maaltijd te bereiden plus te bedenken en boodschappen te doen. Voor een avond-/bosspel werden ouders gevraagd. Je kan én de bagage én je kind ophalen na afloop (op verschillende locaties natuurlijk) en voor de picknick werden ook ouders gevraagd om dat te verzorgen.
Één en anders kwa vervoer kun je natuurlijk met andere ouders regelen. Het leuke is dat ik ongeveer geen andere ouders ken en ook niet (meer) op school kom. Adressenlijsten of emailadressen van de klas daar doen ze ook niet aan i.v.m. privacy. Hoe je dat dus weer georganiseerd moet krijgen .
Oudste ging alleen in groep 8 op kamp (andere school) en daar hoefde je alleen maar kind plus bagage op school te droppen en het een paar dagen later ook weer op te halen. Dit is dus wel heel andere koek.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

14-09-2010 om 21:22

Jeetje vera

Ik ga denk ik ook maar eens een week op kamp met mijn mentorklas. Brief aan de ouders: graag bagage zelf brengen, zorgen voor een verantwoorde warme maaltijd, tent en toebehoren, en natuurlijk warme chocolademelk en rust voor de juf terwijl jullie ouders een leuk nachtelijk bosspel doen met de leerlingen. Gos. Wij lopen zo ontzettend achter als school, ik zal het toch eens aankaarten bij het volgende overleg.
Groetjes
Massi

Hier andersom

Veel teleurgestelde ouders... Ruim twee keer meer ouders opgegeven dan we konden indelen.

Gewoon

"Lieve directeur, dit kan ik niet regelen. Kunt u het eventjes van me overnemen? Ik moet die week met mijn andere kind op kamp en pappa moet met nr drie en de hond."

Stom

Jemig wat stom van de school. Ik denk wel - gezien de verbaasde reacties hier - dat het een zeldzaamheid is dat het zo oenig geregeld is (beter: "niet geregeld"). Bij mij op school drop je je kind en haal je hem 3 dagen later weer op. We hebben alleen een paar ouders gevraagd om mee te fietsen en een of twee om de bagage te brengen (1 ouder met een bus). En 2 ouders om mee te gaan op kamp (was moeilijk, niet ieder kind uit groep 8 wil zijn moeder meehebben, en logisch ook, uiteindelijk 2 vaders gevonden die nog 2 jaar mee willen en kunnen).

Vera*

Vera*

16-09-2010 om 09:17

Minpuntje

Dochter is een paar jaar terug van school gewisseld en normaal gesproken zijn we daar nog steeds erg blij mee. Maar bij dingen als kamp of uitjes staan we gewoon met open mond te kijken naar het niet geregeld zijn van dingen.
Ik geloof trouwens dat er een paar gegadigden gevonden zijn om alle bagage te brengen zodat dat niet meer geregeld hoeft te worden. Manlief heeft in zijn agenda gezet dat hij vrijdagmiddag dochter haalt. Ik kan niet zeggen dat we zo'n zin hebben in dat moeizame geregel.

Vera*

Vera*

16-09-2010 om 12:17

Nog leuker?

Er zijn dan wel een paar ouders die willen rijden maar je kunt nog even zelf je kind naar een wat verder gelegen punt brengen. Bij de informatieavond heb ik zeker niet goed opgelet maar 'gelukkig' las ik het in de informatiebrief van het kamp.

Bastet

Bastet

16-09-2010 om 12:58

Hier.....

Hier wordt wat hulp gevraagd voor vervoer van bagage,ook omdat de kinderen op de fiets naar het kamp gaan.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.