Vera*
13-10-2008 om 16:33
Opleiding brood en banket gezocht in belgie
Mijn vriendin heeft pas te horen gekregen dat haar dochter niet de opleiding brood en banket kan doen in de plaats waar ze nu naar toe gaat. Dan moet ze als nog net geen 16-jarige op kamers in Wageningen.
Ze zijn zich ook aan het orienteren op een opleiding met internaat in Belgie.
Twee vragen dus: waar zijn in Belgie opleidingen brood en banket? En: waar vind je internaten in Belgie?
M Lavell
13-10-2008 om 16:43
Waarom niet?
"Mijn vriendin heeft pas te horen gekregen dat haar dochter niet de opleiding brood en banket kan doen in de plaats waar ze nu naar toe gaat."
Wat zijn de argumenten? Tegen zo'n beslissing kun je gewoon bezwaar aantekenen. Dat helpt vaak. Dan kan ze dus toch gewoon naar de school van haar keuze.
Groet,
Miriam Lavell
milawis
13-10-2008 om 17:16
Brugge
In Brugge zit een heel goede opleiding. Daar is ook een internaat bij. http://www.tergroenepoorte.be/
Uit deze regio gaan er best veel leerlingen naar toe maar vaak is dat al na de basisschool. Ik weet niet zeker of je ook kunt instromen als oudere leerling maar je kunt ze altijd even bellen.
Vera*
13-10-2008 om 17:23
Miriam
Het meisje doet nu vmbo-t bij de opleiding voor brood en banket. Na het vmbo zou ze daar de mbo-opleiding brood en banket gaan doen. Nu schijnt er gestopt te worden met die mbo-opleidingen van het roc omdat die schijnbaar zo slecht zijn. In Wageningen zit dus wel nog een/de opleiding. Deze opleiding verzorgt ook de examens. Maar Wageningen is niet te bereizen dagelijks en dan zou ze op kamers moeten. Het heeft niet met loslaten te maken maar de vraag is of dit voor dit meisje een goede keuze is.
amk
13-10-2008 om 19:46
Hospita / gastgezin
veel top-sporters komen op die leeftijd bij een hospita of een gastgezin. Zou dat geen goede optie zijn?
Groet,
Angela