Minka
02-02-2011 om 20:15
Onderzoek kind en mediagebruik?
Hallo,
Ik kreeg van mijn kind een formulier van school vandaag. Het is een enquete van Amsterdam School of Communications Resaerch ASCoR. Het is een onderzoek over kinderen en mediagebruik. De brief is een aankondiging en er szit een vragenlijst voor ouders bij. In de brief staat ook dat de privacy van de kinderen centraal staat. De gegevens zullen anoniem verwerkt worden.
Maar op de ouder-vragenlijst moet ik de naam van mijn kind invullen. In de brief staat ook nog dat ze toestemming vragen om de cito-score van mijn kind te gebruiken in het onderzoek.
Ik vind dit raar. Ligt dat aan mij? Kent iemand dit onderzoek en/of deze school? Het is ook nog zodat er in staat: 'als je bezwaar hebt moet je dat doorgeven anders doen we het gewoon'. Wat doen jullie met deze dingen? Of krijgen jullie die nooit?
Groet, Minka
Leen13
02-02-2011 om 22:35
Weigeren
Je kunt de school berichten dat je niet open staat voor dit soort onderzoeken en dat je het niet goed vind dat je kind dit op school doet. En dit ook aan je kind vertellen.
Leen13
03-02-2011 om 12:59
Op school
Bovendien gaan al die verhalen op school rond er wordt over gesproken in de klas en dan gaat het vingertje richting de ouders weer omhoog want veel leerkrachten zijn zeer conservatief over de nieuwe media, dat geeft op zijn minst stof tot meningsverschil.
Laat die onderzoekers zich maar rechtstreeks richten tot de ouders en ik zou ook beslist willen weten waar dat onderzoek nou precies over gaat. Ik wil geen voer worden voor weer een schijnheilig onderzoek waar ouders mee om de oren geslagen worden.
Minka
03-02-2011 om 13:12
Ach weet je
hoi,
ik ben niet zo bezig met wat er uit het onderzoek zou kunnen komen. Maar ik word wel boos als IK actie moet ondernemen om ergens NIET aan mee te doen. En dan moet ik ook nog mijn naam doorgeven zodat ze die weigering kunnen verwerken. Wat een kromme wereld!
Groet, Minka
Leen13
03-02-2011 om 13:36
Boycotten?
Mee eens Minka,
Ik vind het ook schandalig. Ik probeerde me te onttrekken aan het EPD. Blijkt dat je dan in een bestand van weigeraars komt!
Dat zou gewoon strafbaar gesteld moeten worden!