Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sjocola

Sjocola

18-11-2009 om 11:05

Onderpresteren, ervaringen...?

Lieve lezers,

Wij hebben een zoon van 6 en 1/2. Die zo ongeveer zijn hele (korte) schoolcarriere al onderpresteerd.

Hij is met 4 jaar getest (uitslag: grote voorsprong) en heeft in de combinatiegroep 1/2 toen verrijking en verdieping aangeboden gekregen. Erg lastig voor een onderpresteerder. Vervolgens is hij naar groep 2 gegaan en is daar opnieuw getest (uitslag: hoog iq) om een heel lang verhaal kort te maken heeft hij uiteindelijk overgeslagen en zit dus nu in groep 4.

Dit leek heel even een goede oplossing geweest te zijn echter... we zitten nu (hoogstwaarschijnlijk) weer op het punt van onderpresteren en extreme faalangst/overtuiging van iets niet kunnen.

We hebben een school die de benen uit hun lijf lopen om ons te helpen dus daarmee hebben we een lot uit de loterij. Nu zijn we op een punt dat via school hard gewerkt wordt om het onderpresteren aan te tonen en daarnaast krijgt hij hulp op het sociaal/emotionele vlak.

We hebben onze zoon de laatste maanden zien veranderen van, een open knulletje die goed in staat was dingen (emoties/gevoelens/gedachten) te benoemen en verwoorden, in een verdrietig, gefrustreerd en vooral heel boos mensje dat af en toe de wanhoop nabij is (en wij dus ook).
Inmiddels komt heel voorzichtig Leonardo in beeld en begint de overweging gestalte aan te nemen of ie daar dan toch niet gelukkiger zou kunnen worden.

Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met onderpresterende kinderen op deze jonge leeftijd, mensen die ervaring hebben met de overstap naar Leonardo en de effecten die dat had op je kind. En nog specifieker zou ik graag ervaringen horen met Leonardo Hengelo, dit omdat ik weet dat het daar vorig jaar niet geheel vlekkeloos was...

Alvast bedankt!
Groet,
Sjocola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerry

Gerry

18-11-2009 om 16:02

Zelf geen ervaring

Maar op het HIQ forum is Leonardo Hengelo uitvoerig besproken aangezien er een ouder 3 kinderen daar had zitten. Er is inmiddels ook weer een andere ouder met een kind daar, dus die kan je vertellen hoe het er nu voorstaat.

Ik hoor overigens heel goede verhalen van de recent gestarte Leonardo Borculo, als dat ook in de richting is.

http://www.hiq-forum.nl/index.php

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.