black pearl
03-12-2008 om 13:38
Onderhuidse ergernissen in ouderraad
is dat nou iets dat overal voorkomt, of is het pech? Iedereen doet toch wat hij kan? Je hebt toch allemaal ook andere beslommeringen? Maar hier lijkt het alsof maar een paar mensen constant bezig zijn, en een aantal niet, en dat geeft wrijving.....
Temet
03-12-2008 om 13:59
Tja
Nou, als je dat nu voor het eerst tegenkomt in de ouderraad mag je je gelukkig prijzen dat je er tot nu toe zo genadig afgekomen bent
Dit kom je op verschillende momenten tegen. De een vindt van de ander dat-ie niks doet. Grote kans dat de ander van de een vindt dat die te dominant is.
Als iemand echt weinig doet kan je gewoon eens op de man af vragen of hij/zij dit of dat op zich wil nemen. Maar als het geen kwestie is van onnadenkendheid maar van onwil is er waarschijnlijk geen kruid tegen gewassen.
Sterkte ermee
Temet
Nely
04-12-2008 om 10:00
Vergadering
ik neem aan dat er ook vergaderingen gehouden waarbij de activiteiten besproken worden? Dan zijn de meeste mensen aanwezig en kan dit onderwerp aangekaart worden.
Steeds aan blijven modderen is niet aan te raden, dan worden de ergernissen steeds maar groter. En vaak is het ook een kwestie van onduidelijkheden, mensen die (nog) niet precies weten wat er wel en niet van hen verwacht wordt enzo.
Mirjam
04-12-2008 om 19:30
Mensen
Ach ja, ook in de or zijn het alleen maar gewone mensen. (Oke, ze onderscheiden zich wel van het gros dat niks voor school doet, maar dat is dan ook zo'n beetje de enige overeenkomst) En de ene is wat actiever/irritanter/onder de gordelstekeriger/dominanter/enz. dan de ander. Ik ben zelf net met de or gestopt na een jaartje of 7 en dit soort dingen waren niet de reden, maar maakten het de laatste tijd wel minder leuk, en nu dus eigenlijk ook makkelijker om op te stappen. Helaas, maar ik denk inderdaad dat je er bijna niet omheen kan. En het bespreekbaar maken in een vergadering is natuurlijk altijd goed.