Milani
17-06-2010 om 09:50
Omg. den haag school voor hb kind gezocht
Mijn zoon van 8 is hoogbegaafd en heeft problemen op school. Nu zoek ik een school die meer te bieden heeft voor zoon. Soortgelijk aanbod als Leonardoschool. Bv de mogelijkheid om extra talen te leren. Mijn zoon is heel erg aan het onderpresteren en heeft moeite om aansluiting te vinden op huidige school. De Leonardoschool is geen optie omdat het financieel slecht gaat met de Leonardoscholen in de buurt en ze er dus zeer waarschijnlijk binnenkort (volgend jaar) mee gaan stoppen. Maar wat nu. Zoon is echt ongelukkig en verveelt zich dood op school...
Zoiets als deze school zoek ik:
http://www.obs-davinci.nl/Home.aspx
maar dan in de omgeving Den Haag, Delft, Rijswijk.
1 x per week een plusklasje is echt niet genoeg. Mijn zoon gaat elke dag met grote tegenzin naar school. HELP! Want ik zie mijn zoon steeds ongelukkiger worden als er niet snel iets veranderd!
ishtar
17-06-2010 om 10:05
Milani
Is het niet haalbaar om je zoon naar de school uit de link te sturen? Hij ziet er erg prettig uit!
En er wordt druk gelobbied om Leonardo-onderwijs ook als speciaal onderwijs erkend te krijgen. Dat zou een bult(geld
) schelen op de financien van die scholen. Inschrijven kan nooit kwaad. Bij opstarten (van een Leonardo)wordt een contract voor minimaal 3 jaar afgesloten. Ik weet niet hoe lang de Leonardo in Den Haag al open is?
ijsvogeltje
17-06-2010 om 10:24
Waar doen ze het van?
Klinkt inderdaad prachtig die school. Toch vraag ik mij altijd af: waar zit het addertje onder het gras? Ik bedoel: dit klinkt toch als de ideale school, dat wil toch iedereen wel? Waar halen ze het geld vandaag om dit ook echt mogelijk te maken? Toch stiekem een mega-hoge verplichte ouderbijdrage? Of is de praktijk toch minder mooi dan wat er op papier en de website staat?
En Milani, ik kan je helaas niet aan tips helpen!
Haagse moeder van HB kind
17-06-2010 om 11:23
Goede basisscholen in den haag zijn schaars en met wachtlijst
(mijn kinderen gaan naar bijzonder religieus onderwijs, niet naar deze scholen):
goede basisscholen in Den Haag, heb ik gehoord van mijn buurvrouwen die leerkrachten zijn in Den Haag:
-montessori in de Cederstraat in Den Haag
-de obs de Zonnebloemschool
-de internationale en britse school, onbetaalbaar trouwens (10.000 euro per jaar per kind)
De wachtlijsten voor Leonardo's in Den Haag e.o. zijn minimaal 2 jaar, die in Zoetermeer (met de Randstadrail?) staat nog wel open.
Ik heb mijn oudste twee uit idealistische motieven nog naar voorscholen in de buurt gedaan, en heb daarom genoeg redenen gezien om ze verder te laten gaan naar een andere school ...
Gerry D
17-06-2010 om 12:15
Milani
Hoe het in Rijswijk zit, weet ik niet, maar de Leonardo in Den Haag gaat er zeker komend schooljaar niet mee stoppen. Wel zijn ze zich aan het beraden hoe ze verder kunnen om het allemaal betaalbaar te houden. Dat betekent meer kinderen dan de vanuit Leonardo maximale 16 en waarschijnlijk ook andere vakken dan die Leonardoe verplicht stelt. In Zoetermeer bij de Floriant speelt hetzelfde. Ik weet van een ouder dat haar kind komend schooljaar gaat beginnen in de middenbouw van de haagse Leo. Ze is net aangenomen. Even contact opnemen met de school zelf, vragen naar Yvonne Persoon, die kan je meer vertellen. En dan heb je het rechtstreeks, niet uit het roddelcircuit.