Nikus
25-01-2010 om 19:02
Nio toets
Vanmorgen heeft de klas van zoon een Niotoets gehad. Ik heb me er eens in verdiept en het blijkt een Intelligentie test te zijn.
Zoon had van alle opgaven er 8 niet af en ik vraag me af hoe de toetsing gaat en hoe zwaar de uitslag weegt.
(en hoe ze die berekenen)
koentje
26-01-2010 om 14:27
Tja
zo'n toets is altijd een momentopname. Hij is niet ineens zwakzinnig als hij hem slecht gemaakt heeft... toch?
Die doen ze trouwens vaak op speciale scholen toch? Bij mijn zoon gaan ze die volgens mij ook doen.
Nikus
26-01-2010 om 14:57
Koentje
Ik heb geen idee.
Zoon gaat naar regulier onderwijs. Welnee, en ik ga ervan uit dat hij hem naar inzicht en vermogen heeft gemaakt maar op zich was ik wel nieuwsgierig. Ik wist niet beter of enkel de cito was leidend in de schoolkeuze.
Bastet
26-01-2010 om 15:01
Nikus
Dat hangt van de school af,natuurlijk.Op de reguliere school van mijn dochter nemen ze de NIO af,geen cito.
Die uitslag,tesamen met de entreetoetsen in groep 6 en 7 en het leerlingvolgsysteem zijn bepalend voor het advies.
Groetjes,Bastet
Nikus
26-01-2010 om 18:12
Bastet
Dank je!
Inmiddels had ik mijn licht al even opgestoken en hier is het een voorwaarde van een scholengemeenschap waar veel kinderen heen gaan. Vandaar dus de NIO.
Wij hebben beide toetsen dus. Op zich wel leuk, kan je zien of beide uitslagen overeenkomen.
Jakiro
27-01-2010 om 23:44
Wij hadden hier ook beide
En degene die het beste overeen kwam met wat wij dachten en wat dochter wilde en dacht hebben we gebruikt voor de inscrijving op het VO
De Nio gaf namelijk VWO aan en de Cito gaf Havo/VWO aan.
Aangezien dochter net als haar beste vriendinnetje TTO VWO wilde doen hebben we de Nio bij het inschrijfformulier gedaan.
Jakiro
Nikus
28-01-2010 om 18:33
Jakiro
Das slim van je!
Zoon zit met zijn entree op vwo en ik ben benieuwd wat de beide toetsen nu laten zien.
Jakiro
28-01-2010 om 20:13
Nikus
Wat knap van je zoon ! 
Jakiro
(ha, nou kan ik het ook eens zeggen....haha)