Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
jessica5

jessica5

14-10-2010 om 09:31

Mondelinge examens

Hoe gaat of ging het bij het afnemen van mondelinge examens bij jullie kinderen op school?. Zijn daar een of twee docenten bij aanwezig?.
Ik stel deze vraag omdat dochter deze week een mondeling Engels samen met een klasgenoot heeft gedaan en dochter het idee heeft dat klasgenoot voorgetrokken is. Ze hadden het samen voorbereid het idee en uitwerking kwam van dochters kant(had haar een paar tips gegeven). Klasgenoot heeft het stuk voor zichzelf alleen maar vertaald. Klasgenoot had tijdens het examen veel Nederlands gesproken en dingen van tekst vergeten waardoor dochter ook stukken moest overslaan.Kwam daar al balend over thuis. Docent vond het een erg orgineel stuk wat ze gemaakt hadden. Klasgenoot kreeg een 7 en dochter een 6. Dochter baald dat nu haar klasgenoot met de eer gaat strijken. Docent is op kamp en dochter kan haar daar niet over spreken.
Bij onze zoon waren er altijd twee docenten bij en dochter had dit ook liever gehad want dochter spreekt wel goed Engels en het stuk zat er goed in.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolanda123

Jolanda123

14-10-2010 om 12:11

Voor zover ik weet

Werden mondelinge examens die door één leerkracht werden afgenomen, opgenomen op een cassettebandje.

Dit om een 2e beoordeling mogelijk te maken.

Kijk eens goed in het PTA wat daarin staat over het afnemen van mondelinge examens, en wat de richtlijnen/eisen zijn.

Sterre42

Sterre42

14-10-2010 om 13:05

Raar

Je zou dan in ieder geval denken dat de docent beslist om beiden hetzelfde cijfer te geven?

Jammer dat de docent op kamp is, wellicht heeft ze een klassementor die haar hierbij kan helpen? In ieder geval melding van maken op school en navragen of er een klachtenprocedure is waar ze terecht kan als ze het er niet mee eens is.

En natuurlijk de docent aan haar jasje trekken bij terugkeer.

Balen, ik kan me voorstellen dat je dochter dit oneerlijk vindt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.