Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

31-01-2011 om 13:24

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

31-01-2011 om 13:25

Ik vraag het me af...

of dat inderdaad zo is. Daarbij, met die enorme bezuiniging, ik denk dat niet alleen de kinderen die passend onderwijs nodig hebben hiervan de dupe worden, maar ook de "gewone" leerlingen....

Kinderen weren

Daar hebben de scholen wel een oplossing voor. zie het draadje van moedermoe en dan de reacties van Miriam Lavell.
Hoe meer kinderen met een rugzakje geweigerd worden hoe meer de school de noodzaak claimt tot extra middelen. Ondertussen zitten de kinderen en de ouders met dit probleem opgezadeld.
Als dit zo doorgaat krijgt de overheid haar zin. Die wil dat we met elkaar rechtzaken gaan voeren over de aansprakelijkheid.

Thelma

Thelma

31-01-2011 om 16:59

Alle kinderen hebben passend onderwijs nodig

Volgens mij hebben alle kinderen passend onderwijs nodig en hoort het onderwijs in te spelen op de ontwikkeling van kinderen. Zolang wettelijk gezien de aanwezigheidsplicht zwaarder weegt dan het leerrecht zullen kinderen buiten de boot blijven vallen. Zorgplicht is een wassen neus. Ik geloof er niet in. Men leutert nu al jaren maar komt niet tot daden. Ook niet met labels, zolang niet is vastgelegd wat passend onderwijs is, komt er ook geen invulling.

Who

Contrary to popular belief,
mental and behavioural problems are common among children (WHO, 2001)and result in significant harm and suffering to both children and families.
Becaus many of the disorders are not detected these problems remain and are often exacerbated in adulthood.

http://whqlibdoc.who.int/publications/2005/9241562943_eng.pdf

Promoting mental health WHO 2005

Vooral het 'contrary to popular believe' raakt mij. En als de overheid, wij allemaal dus, blijven ontkennen dat we niet allemaal hetzelfde zijn en dat het schoolsysteem ernstig te wensen overlaat, laat staan de behandeling door de jeugdhulpverlening, dan wordt het niets dus. Lekker ontkennen en de zwarte piet naar elkaar blijven schuiven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.