Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Veerle

Veerle

14-10-2009 om 13:39

Mag school namen/gegevens doorgeven aan TNO?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Integriteit van het onderzoek

Krin:"Elissa schrijft: "De informatie waar ik geen recht op heb, gebruik ik niet". Dus Sancy>s opmerking ("Scholen (...) zijn te makkelijk met gegevens. Dat erkennnen maar tegelijkertijd daar gebruik van maken, is geen integere handelswijze") trekt dus in elk geval ten onrechte Elissa\'s integriteit in twijfel. "
Daarmee doe je alsof 'ik gebruik het niet' voldoende excuus is en dat het nu aan mij of Sancy is om te bewijzen dat Elissa die gegevens wel zou gebruiken.
Maar dat is de kwestie niet. Het enkele feit dat die overtollige gegevens systematisch hun weg vinden van school naar onderzoeker(s), is het probleem. Daarbij staat niet zozeer de integriteit van individuele onderzoekers ter discussie, maar wel de integriteit van het onderzoek zelf. Van de opzet, die zich blijkbaar systematisch leent voor dit soort misbruik van gegevens (want dat is het). Daar helpt geen 'maar ik ben het, en ik ben aardig, ethisch en integer' aan. Dat vraagt om een andere opzet die zich niet voor dit soort gegevensmisbruik leent.
Maar ik geloof dat we het daar al over eens waren.
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2009 om 23:47

Precies beemer

Je schrijft: een bedrijf als TNO. En dat dekt de lading precíes. TNO is gewoon een bedrijf, zoals alle anderen. Ik ken ze, ik werk er mee Ze moeten gewóón de boer op om onderzoek te slijten, in de hoop dat er ergens iemand voor dat onderzoek (de resultaten ervan) wil betalen. Dat is relatief vaak de overheid, ze zijn van oudsher Respectabel, maar het is doodgewoon een bedrijf. Als jij een meting wilt laten doen in je woonwijk over het gemiddelde fruit- en groentegebruik van je straat, kun je daar gewoon offerte voor aanvragen bij TNO. En die gaan dat onderzoek vervolgens keurig voor je uitvoeren.
TNO is géén onafhankelijk instituut wat door een overheid of inspectie-achtige instantie wordt gecontroleerd - ofzoiets. TNO is gewoon een bedrijf wat zijn geld verdient met onderzoek doen.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.