Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Saskia

Saskia

21-04-2010 om 22:25

Kind heeft het na 2 jaar wennen nog steeds niet leuk op school..

Ik zit hier best mee, mijn kind van 9 zit nu 2 jaar op de nieuwe school, na de verhuizing naar andere plaats.
En regelmatig is ze heel verdrietig omdat ze hier maar geen vriendinnetjes krijgt in haar klas, op school.
Ze is een heel sociaal en vlot en aardig kind, en had altijd veel vriendjes op de oude school en in de buurt, ze past zich makkelijk aan etc.
Maar op dit dorpsschooltje hebben ze allemaal al groepjes en vriendinnen en op de een of andere manier komt ze er niet tussen. Ze probeert regelmatig meisjes te vragen om te spelen, maar helaas. Meestal is het zo dat ze dan zeggen als ze vraagt of ze willen; Ik........
en dan lachend ...niet.. erachteraan. Ik snap het gewoon niet maar weet ook niet hoe ik het leuker voor haar kan maken. In de buurt speelt ze soms met jongere kinderen van een jaar of 7-8, zelf is ze bijna 10, maar leeftijdsgenootjes zijn er niet vlakbij in de buurt.
Ze mist het onzettend, een of meerdere goede vriendinnetjes, en het wordt er niet beter op, ze wordt steeds minder vrolijk daardoor merk ik.
Wat te doen in zo´n geval? Andere school kiezen?
Er zijn hier maar 3 scholen in dit dorp. En het punt is ook nog eens dat we ook nog over een jaar of 1 a 2 verhuisplannen hebben, maar nog wel onzeker allemaal, dus dan zou ze weer moeten verkassen. Kortom, ik voel me er heel vervelend onder, zou haar zo graag een fijne schooltijd gunnen, maar dat heeft ze nu echt niet.
Wat te doen? Hoe kan ik haar helpen, ondersteunen?
Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heel vervelend

en ik herken je gevoel van onmacht heel erg. Hetzelfde speelde met onze jongste zoon, inmiddels net 10 geworden. Hij heeft het ruim anderhalf jaar geprobeerd op de nieuwe school, maar miste iedere aansluiting. Soms lukt het om 1 op 1 iets af te spreken, en dan speelde hij ook wel leuk. Op het schoolplein zelf ging het op en af. Af en toe gepest, meestal ging hij echter wel met redelijk plezier naar school. Toen hij echter voor zijn verjaardag absoluut niemand van zijn eigen klas op het feestje wilde uitnodigen, viel bij ons het kwartje. Hij is niet gelukkig op die school. Inmiddels zit hij een week op zijn oude school en is helemaal happy. Hij moet alleen wel 5 km heen en 5 km terug fietsen door de stad. Ik begrijp dat de oude school er voor jullie niet in zit. Ik zou serieus overwegen om een andere school uit te zoeken. Elk kind heeft wat mij betreft recht op een leuke en veilige schooltijd. Ga wel goed sfeer proeven, praat met ouders uit de buurt die een kind op andere school heeft etc.
Veel sterkte er mee. Ik begrijp heel goed hoe vervelend dit is.

Saskia

Saskia

22-04-2010 om 18:42

Herkenning

Hi Silone,

Zeker niet leuk voor jouw zoon. Fijn dat hij het nu naar zijn zin heeft. Heb je voor een school in de buurt gekozen? En wat vond hij er zelf van?
Was hij ook later ingestroomd door je verhuizing?
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal, soms gaat het, maar meestal niet. Komen in ieder geval hier bijna nooit kinderen thuis van haar klas. Hooguit een, maar dat is ook alweer een aantal weken, 2 maanden, geleden.
En ook haar verjaardag binnenkort, ze heeft niemand van haar klas willen vragen! Er komen vriendinnen van haar manege en uit de buurt. Tja, dat zegt wel wat vind ik. Hiervoor was het feestje altijd gevuld met de klasgenootjes vd andere school. Het was zelfs moeilijk kiezen, ze had met zoveel leuk contact, maar helaas konden we geen 14 kids vragen. Nu is dat precies andersom. Zet me aan het denken.
Maar door de eerstvolgende verhuizing moet ze weer van school wisselen.. Kan haar moeilijk nu al in die andere plaats op school doen, weet nog niet eens in welke buurt we gaan wonen. En is ook 6 km. verderop.
Zal het vanavond nog eens met haarzelf bespreken, hoe zij er tegenover staat.
Daarom ben ik benieuwd naar je zoon's verhaal en reactie op een nieuwe school.

groet
Saskia

Geerdientje

Geerdientje

27-04-2010 om 22:07

Waarheen verhuizen?

Weet je al waarheen je over twee jaar zult gaan verhuizen? Is dat ver en kun je mss daar alvast een leuke school zoeken, of een school die vanuit die plaats (ook) bereisbaar is? Zo heeft je dochter het wel akelig op school ... zijn echt alle meisjes zo? Zit ze op clubjes/sport oid waar ze contacten heeft? Zitten daar wel meisjes waar ze aansluiting mee heeft en op welke school zitten die?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.