Melissa72
15-07-2010 om 10:01
Keuze middelbare school ztm
Hallo,
Mijn zoon gaat volgend schooljaar naar de middelbare school. We denken aan het Picasso Lyceum en het Alfrink College. Nu ben ik persoonlijk erg benieuwd naar de ervaring van andere ouders waarvan hun zoon en/of dochter op 1 van deze scholen zit of die ook een overweging maken tussen deze scholen. Merk dat ik het best lastig vind de juiste keuze te maken.
Gr. Mel
Bastet
16-07-2010 om 16:24
Picasso
Ik ben tevreden over Picasso.Als je vragen hebt,hoor ik het graag.Mijn oudste zoon heeft daar havo gedaan,mijn zoon doet er nu VMBO-T.
Nadeel vind ik wel het domein-onderwijs,er wordt enorm vanuit gegaan dat kinderen zelf de verantwoording hebben over hun werk en resultaten.Ik hoorde zelf te laat dat mijn bvrugklasser niks meer deed op school,en het lukte niet meer om alles in te halen,waardoor hij nu de brugklas VMBO-T over zal doen.
Maar ik weet niet of Alfrink ook dat principe huldigt.
Kwa sfeer etc. hadden/hebben beide jongens het er enorm naar hun zin.
Groetjes,bastet
Melissa72
20-07-2010 om 11:55
Hai bastet
Mijn zoon is een type dat vrij zelfstandig is, maar als er totaal niet naar omgekeken wordt hij er met de pet naar kan gooien. Daarnaast kan wel hij goed leren (voorlopig advies Havo/VWO) dus ik hoop dat dat zo blijft!
Iig bedankt voor je reactie. Ik ga t.z.t. maar eens informeren op beide scholen.
Bastet
20-07-2010 om 12:26
Rondkijken
Op beide scholen gaan kijken,met je zoon.Sfeer proeven,praatje maken,dat werk.Mijn kinderen vonden Alfrink niet aansprekend,er zijn kinderen die het juist leuk vinden.Beide scholen staan goed bekend,dat weet ik wel.
Groetjes,bastet