Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mar-ank

mar-ank

19-05-2010 om 21:41

Is juf slordig, of weet ze het gewoon zelf niet...

Onze dochter (groep 5) komt het hele jaar al thuis met toetsen waarin dingen fout worden gerekend die goed zijn, en dingen goed worden gerekend die fout zijn. Het gaat dan (vooral) om de toetsen van natuur, geschiedenis en aardrijkskunde.
Heel erg dramatisch is het allemaal niet, want ze haalt toch altijd wel een ruim voldoende of goed. Daarom hebben we er ook nooit iets mee gedaan. Maar ik begin toch wel steeds meer twijfels te hebben. Ook omdat dochter een tijdje geleden per ongeluk ook de toets van een vriendinnetje mee naar huis had gekregen. Toen bleek het nog erger. Wat bij de een werd fout gerekend was bij de ander goed, en andersom.

Moet ik hier nou iets mee gaan doen, of moet ik het maar zo laten? Volgend jaar heeft ze een andere juf, en ze gaat toch wel met goede cijfers over. Aan de andere kant; dit is wat ik zie, omdat ze het mee naar huis krijgt, maar hoe zit het met de kwaliteit van de rest van wat de juf doet? En er zijn ook kinderen die het sowieso allemaal al erg moeilijk vinden. Nou zeg ik altijd tegen mijn kinderen; van je fouten kun je leren. Maar wat leer je ervan als er dingen worden fout gerekend terwijl ze wel goed waren? Ik snap best dat een juf ook wel eens fouten maakt, maar als je werkelijk in iedere toets fouten tegenkomt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-05-2010 om 21:48

Melden

Ik zou mijn verbazing uitspreken bij juf én bij de directeur. Als niemand iets zegt blijft het onbekend wat een slordig werk deze juf aflevert. Directeur zal zijn personeel niet afvallen bij een ouder maar hij zal als het goed is haar er zeker op aanspreken.

Guinevere

Guinevere

19-05-2010 om 22:01

Ook

Dat heb ik ook opgemerkt in het schoolwerk van zoonlief. Bij navraag bleek het te komen doordat de leerlingen elkaars werk af en toe moeten nakijken. Lekker dan, als ze dat niet goed uitvoeren (maar ja, 7 a 8-jarigen...)

reina

reina

20-05-2010 om 07:19

Vragen

Natuurlijk weten wij het antword niet, want we kennen de juf niet , dus vraag het haar zelf eens ( zonder beschuldigend te zijn, gewoon vragen waarom ze bepaalde antwoorden goed rekende terwijl ze fout zijn)

Net als bij guinevere

Bij ons mogen leerlingen ook elkaars werk nakijken. Zoon zit in groep 7, daar gebeurt het nog steeds, en gaat het nog steeds met regelmaat fout....

Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.