lila2000
03-01-2011 om 14:21
Invalster gr8
Hoi,
Even het volgende,
Kind had eindelijk na al die jaren een leerkracht en het prima naar zijn zin.
Helaas is de leraar nu ziek en is er een jonge invalster in groep 8.
Vind het erg jammer en merk aan hem dat hij er weinig lol aan heeft. Voor de kerstvakantie had hij soms na een dag de weektaak af en heeft hij zelf om meer werk gevraagd......
ER was een vrijdag dat hij de hele dag heeft gecomputerd en geschaakt. Maw hij verveeld zich.
Ook heeft hij nu regelmatig akkefietjes en straf en dat ken ik ook helemaal niet van hem.
Maak me wel een beeetje zorgen nu er al duidelijk is dat de eigen leerkracht deze maand nog niet terug komt, dus warschijnlijk ook nog niet met de CITO.
Wat zouden jullie doen???
Ik ben niet zo'n moeder die meteen naar school gaat, maar in dit geval?
Bedankt alvast voor het meedenken.
Chippie
03-01-2011 om 15:10
En wat wil je doen?
Als je de invalleerkracht de laan uit wil sturen, heb ik geen tips.
Het enige wat je kunt doen is om een aantal concrete dingen voor te stellen. Of beter, niet voor te stellen, maar een aantal vragen te stellen zodat de leerkracht er iets mee kan doen. "Ik hoor van Pietje dat hij vrijdag de hele dag heeft geschaakt, hoe kijkt u daar tegenaan". "Pietje heeft regelmatig straf, kunt u mij over het gedrag iets meer vertellen?"
Chippie (Oudste heeft al drie jaar lang continu invalkrachten! Om gek van te worden!)
mijk
04-01-2011 om 10:48
Ziek is ziek
je kunt de leerkracht niet beter maken. Mijn oudste zit in groep 5 en de jongste in groep 2 en ik heb al vier keer met langdurig zieke leerkrachten te maken gehad. Dus als dit de eerste keer is, vind ik dat jullie behoorlijk geboft hebben.
Overigens is mijn ervaring dat je het met een vervanger echt een paar weken moet aanzien. De eerste weken zijn ze zo druk met zich de klas methodes en dergelijke eigen te maken dat de persoonlijkheid er vaak nog niet echt afspringt.
Ik zou na die tijd een afspraak maken met juf om wat meer over hem uit te leggen. Ga er niet van uit dat er een goede overdracht geweest is, maar verwijt juf ook niets. Je wilt voorkomen dat ze in de verdediging schiet. Vertel wat je aan kind ziet en vertel wat afspraken waren met vorige juf. Vertel dat je vreselijk blij bent met een vaste vervanger zeker met de citotoets in de aantocht en dat je begrijpt dat het lastig is om de klas op dit punt over te nemen en dat je graag wat over je eigen kind wil vertellen omdat je merkt dat die moeite heeft met de verandering.
Hier is zoon na heel veel buikpijn zo ver dat hij droomt van 2,5 dag zijn oude juf en 2,5 dag de invalster omdat ze allebei zo lief zijn maar de eerste drie vier weken was hij alleen maar boos.
Sterkte er mee!
Mijk