angel3
23-02-2009 om 15:24
Ik snap het niet: kosten continurooster, hoe regelen?
Ik zit al dagen het archief door te spitten maar kom er niet uit. Ik zie nl dat veel scholen de kosten van het continurooster via de ouderbijdrage regelen. Maar die ouderbijdrage is vrijwillig. Bij ons op school betaalt misschien 70 % die bijdrage en de rest niet. Voor zover ik weet zijn er geen consequenties verder van het niet betalen van de ouderbijdrage (kinderen worden niet uitgesloten ergens van). Als school overgaat naar een continurooster zal deze bijdrage verhoogd moeten worden. Daar zullen de mensen die niet perse voorstander zijn van zo n rooster niet blij mee zijn.
Ik ben dus toch benieuwd hoe dit op andere scholen gaat.... wie betaalt het continurooster en hoe hoog is dan die ouderbijdrage? hoe wordt omgegaan met het feit dat een x % die ouderbijdrage niet betaalt.
Dank!
maggietel
23-02-2009 om 16:11
Geen idee
waarvan het continurooster van betaald wordt. Toen onze zoon zijn schoolloopbaan 8 jaar geleden begon was het al zo. Wij betalen 22 euro ouderbijdrage per jaar per kind excl. schoolreis/kamp. Hier is opvang ook geregeld door de leerkrachten van de school, er komt dus geen apart bureau of organisatie ivm tussenschoolse opvang oid.
Manon
23-02-2009 om 21:05
Apart betalen
De TSO wordt bij ons door een aparte organisatie verzorgd en kost EUR 80,- per kind per jaar. Dit staat los van de ouderbijdrage, die is EUR 30,- per kind per jaar.
M Lavell
23-02-2009 om 21:27
Zijn er kosten?
"Ik ben dus toch benieuwd hoe dit op andere scholen gaat..."
Sommige scholen rekenen geen geld voor overblijf. De school betaalt uit eigen pot. Je kunt je afvragen of er wel meerkosten zijn bij een continurooster. De kosten voor het gebouw en de leerkrachten zijn er toch wel, ook als leerlingen niet overblijven.
Groet,
Miriam Lavell
Takkie
23-02-2009 om 21:44
Bij ons
is het ook "gratis". Dat wil zeggen, zit er gewoon bij in. Wordt uit een schoolpot betaald denk ik, in ieder geval niet d.m.v. de ouderbijdrage.
Sascha2
27-02-2009 om 14:53
Hier ook geen extra kosten
Op de school van mijn zoontje worden geen kosten berekend voor het continurooster. Hij neemt zelf brood mee en eet dat in zijn eigen of een andere klas op. Kan me ook niet voorstellen dat het uit de ouderbijdrage betaald zou worden, dat is toch voor hele andere zaken bedoeld?