Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
sabje

sabje

10-11-2009 om 16:52

Ik maak mij zorgen om mijn dochter van 6 in groep 3

Ze zit nu in groep 3 en het gaat niet goed.
Ze maakt haar werkjes niet af ,loopt constant naar de wc en op de een of andere manier lijkt het of ze niet wil.Gooit haar kop in de wind en houd haar mond
Regelmatig met juf gesproken die haar werk mee naar huis geeft of na school nog met haar doorwerkt om te kijken naar een oplossing maar we weten het niet.
We krijgen geen hoogte van haar.Thuis oefenen we samen en dat wil ze ook wel en het lukt ook wel. Ze heeft moeite met schrijven fijne motoriek. daarom starten we donderdag met ergotherapie.Ik probeer haar zoveel mogelijk positief te benaderen zeggen wat goed gaat.
Als ik met haar er over wilt praten klapt ze dicht en wordt boos laat mij zegt ze dan.
Ik leg haar uit dat ik niet boos op haar ben haar wil helpen omdat ik zie dat ze niet gelukkig is nu.
De juf wil haar nu gaan testen om te kijken waar ze staat omdat het soms lijkt dat het niet aankomt.
In groep 2 ging het altijd goed de toetsen haalden ze een A en B voor.
Ik denk dat ze ook erg faalangstig is ze is erg gevoelig pikt gauw de sfeer op.De juf is erg goed en doet heel erg haar best maar niet zo lief in die zin van knuffelig of even extra aandacht (ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen) .
Ik weet ook niet zo goed wat ik met deze posting wil ik word er erg verdrietig van dat ik haar niet kan bereiken en haar niet kan helpen.
Misschien hebben jullie een tip ofzo voor mij en vooral voor haar natuurlijk.
Pfff moeilijk soms hoor opvoeden.Met mijn zoon ook wat problemen gehad dat gaat nu goed gelukkig maar die is veel meer een open boek .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

10-11-2009 om 21:18

Klinkt inderdaad als

Een faalangstig meisje. Goed dat ze getest wordt en ze ergotherapie krijgt. Dat geeft meer inzicht in waar het probleem precies ligt.
Hoe ligt ze in de groep, wordt ze gepest op school? Dit kan natuurlijk haar onzekerheid versterken.
Benoem thuis ook vooral de dingen waar ze goed in is en probeer niet teveel te vissen naar het probleem op school, hoe moeilijk dat ook is. Dat lijkt averechts te werken.
Maakt ze thuis wel het werk dat ze van school meekrijgt?
Ik zou eerst de test afwachten en dan verder kijken wat er nodig is. Is de Intern Begeleider ook betrokken bij de gesprekken? Die weet misschien ook meer.
Sterkte ermee, het lijkt me heel lastig voor je om te zien dat je dochter het zo moeilijk heeft.

busy

busy

16-11-2009 om 14:34

Oogjes testen?

Ik herken het probleem. Hier was het probleem dat zoonlief het gewoonweg minder zag en daardoor zich moeilijker kon concentreren.
Uiteindelijk bij de oogarts geweets en voila... nu gaat het veel beter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.