Eugenie
16-11-2010 om 17:04
Hoeveel studiedagen in een schooljaar?
De basisschool van mijn zoons heeft dit schooljaar 6 studiedagen geplant.
Drie daarvan zijn op donderdag waarop ik BSO heb ingekocht. Dus niet alleen moet ik opvang voor mijn kind regelen, tevens zijn de kosten die ik al voor de BSO maak ook weggegooid geld, want je gaat je kind ook niet na 3-en nog naar de opvang brengen.
Ik vind het zwaar overdreven om mensen die 10 weken in het jaar vrij zijn nog 6 studiedagen te geven in de resterende 42 weken. Zijn hier regels voor of mag de school dit bedenken als ze maar een minimum aantal lesuren halen o.i.d.? Kunnen ze dit niet regelen in de schoolvakanties? Kan ik als ouder ook 6 snipperdagen buiten de vakanties krijgen?
Carlotte
26-11-2010 om 16:35
Vrije middagen
Nu even geen studiedagen maar de vrije vrijdagmiddagen. Ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
De vrijdagmiddag voor sinterklaas hebben onze kinderen vrij. Waarom weet ik niet, misschien omdat de kinderen te opgewonden zijn van het sinterklaasbezoek in de ochtend. Er is door de school geen reden voor gegeven.
Nu kregen we vorige week bericht van school dat ze de vrijdagmiddag voor de kerstvakantie ook vrij zijn. Omdat: donderdagavond het kerstgebeuren plaatsvindt, en ze het op deze manier kunnen compenseren.
Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje raar. Ze hebben al twee volle weken vakantie, waarom moet er iedere keer weer een middagje of ochtendje bij gesprokkeld worden?
reina
26-11-2010 om 19:40
Carlotte
Als er donderdagavond extra naar school gegaan wordt vind ik het niet raar dat de kinderen vrijdagmiddag vrij zijn. Compenseren inderdaad. Wil overigens niet direct zeggen dat de leerkrachten ook vrij zijn, hoor, (Misschien wel, maar zeker niet altijd). En veel ouders die op vakantie willen zullen blij zijn met die vrije middag. Ik denk dat vrij geven op de middag na het sintgedoe veel geruzie en overspannen kindjes zal schelen ![]()
Temet
27-11-2010 om 22:07
Compenseren
Reina, een logische compensatie voor de donderdagavond zou zijn om de vrijdagochtend vrij te geven ipv de vrijdagmiddag. Maar dat leidt natuurlijk tot gemor bij de ouders die inderdaad op vakantie willen en veel liever zouden hebben gezien dat die middag vrij gegeven wordt.
hier ook de kinderen om 12 uur uit op 3 december, voor zover ik weet niet op de dag voor de kerstvakantie. Dat staat tenminste niet in de schoolkalender, en die 3 december wel.
Het scheelt niet zoveel, want school heeft een continurooster en is normaal om 2 uur uit, maar het vervelende is dat op dit soort dagen vziw de bso dat gat van 2 uur niet opvult. Dus feitelijk is het inderdaad een vrije middag waar je als ouder een oplossing voor moet vinden. het komt hier gelukkig maar weinig voor en het wordt al aan het begin van het schooljaar aangekondigd in de kalender, dus je kan voorzieningen treffen.
groeten,
Temet