Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
trijntje71

trijntje71

10-11-2008 om 12:53

Hoe zit het ook al weer? gegevens ouders

kan het niet zo snel vinden in archief. Gaat over achtergrond ouders ivm gewichtenregeling. Pak papier van KDV gekregen, gaan aan VVE doen en of ik even alle gegevens wil invullen. Nergens wordt vermeld dat het in principe niet verplicht is. Moet dat nu wel of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Interessant

Nee, je hoeft je geen informatie over jezelf te verstrekken. Het KDV moet duidelijker uitleggen in welke gevallen ze graag gegevens zouden willen en waarom. Dat gaat per definitie niet over alle ouders, maar alleen over kinderen van ouders met geen of heel weinig opleiding.
Gegevens van ouders die hoger opgeleid zijn dan dat, mag het KDV (en de school) niet eens hebben.
Maar even een vraagje: als dit KDV aan VVE gaat doen, dan ontstaan er extern gesubsidieerde uren. Wordt kinderopvang nu ook goedkoper, of wordt het gewoon een extra inkomstenbron?
Ook nog: Is er een mogelijkheid om je kind van de VVE behandeling weg te houden?
Groet,
Miriam Lavell

trijntje71

trijntje71

10-11-2008 om 13:14

Miriam

Het is de gemeente die vooruitloopt op het streven om in 2010 alle kinderen die hiervoor in aanmerking komen VVE aan te bieden (geldt dus voor alle KDV's in de gemeente).
Mijn vraag is, maar die wordt nergens beantwoordt, of er nu extra geld wordt vrijgemaakt of dat de bestaande pot die nu vooral voor PSZ wordt gebruikt in nog meer stukjes wordt opgehakt.
De brief vraagt mij als ouder om niet alleen aan te geven wat opleidingsniveau is maar ook de gezinssituatie en de thuis gepsproken taal.
Er wordt vermeld dat de gegevens worden verzameld op het KDV die alles naar een centraal punt zal versturen waar eea wordt verwerkt.

Welke gemeente?

Ik zoek graag even met je mee. Over welke gemeente heb je het?
Groet,
Miriam Lavell

trijntje71

trijntje71

10-11-2008 om 13:18

Zal ik je even mailen

er is nog maar aan de hand.

Oke

of even jouw mailadres, of even via forumbeheer. Ik word suf gemaild anders.
Groet,
Miriam Lavell

trijntje71

trijntje71

10-11-2008 om 13:28

Emailadres is

[email protected]

Je hebt mail

groet,
Miriam lavell

Dames...

Voor de onwetenden onder ons: wat is VVE? Ik heb er net een vergadering van gehad, maar toen ging het om de Vereniging van Eigenaren ...

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

10-11-2008 om 15:56

Vve

volgens mij betekent het vroeg- en voorschoolse educatie.

Lol

Leuk he, al die afkortingen
Groet,
Miriam Lavell

marie

marie

10-11-2008 om 18:36

Vve - piramide

Hallo
Hier wordt door de peuterspeelzaal en groep 1 en 2 op de basisschool gewerkt met Piramide van Cito.
http://www.cito.nl/po/piramide/Methode/eind_fr.htm
Kun je je evt. wat "inlezen".
Ik weet natuurlijk niet welke methode ze bij jullie op het kdv gaan gebruiken, maar bij de methode van piramide hoort wel mooi materiaal.
Dit vond ik trouwens ook nog:
http://www.onderwijsachterstanden.nl/vve.php/achtergrond/vveach004.html
groetjes

Selly

Selly

10-11-2008 om 22:53

Vve

VVE staat voor vroege voorschoolse educatie.

Om de subsidie te krijgen heb je een x aantal doelgroep kinderen nodig.
De doelgroep bestaat uit.
Niet nederlands sprekend
Sociaal medisch geindiceerd
Pedagogische onmacht
Lage opleiding ouders

De subsidie wordt gebruikt voor de scholing en dagverblijven met vve krijgen extra uren om extra begeleiding op de groep te hebben.

Bij ons is het zo, dat er voorgekozen is om het gehele dagverblijf als VVE te hebben.

Kinderen worden niet in aparte groepen geplaatst maar alle groepen draaien volgens de vve methode.
Selly

Minet

Minet

12-11-2008 om 18:06

Voor- en vroegschoolse educatie

Dat is de enige juiste vertaling van de afkorting VVE. Een educatief programma aanbieden met een doorlopende lijn in de Voor- (dus voor de schoolse tijd) en vroeg (de eerste paar jaren van de schoolse tijd)schoolse periode.

Groetjes, Minet (schreef ooit een scriptie over VVE en was jarenlang lid van een gemeentelijke VVE-stuurgroep)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.