Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
amk

amk

28-06-2010 om 13:22

Het toppunt van kleuterverlengen

kreeg vanmorgen de mededeling van de school dat mijn september 2005 kleuter (net als alle andere kleuters van de periode 1 augustus - 31 december 2005) volgend jaar geplaatst zijn in groep 1!

En dat er juli volgendjaar beoordeeld wordt of ze naar groep 2 gaan. Dat is dus standaard 3 jaar kleuteren. En natuurlijk niet acceptabel.

Ok, ik ga hier natuurlijk in het archief zoeken, en een goed verweer voeren.
Maar dit moest ik even kwijt. Tips etc zijn natuurlijk welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jan

jan

28-06-2010 om 13:55

Meteen

werk van maken! Jeetje wat oudbollig! Briefje schrijven een leerkracht en direkteur en meteen gesprek aanvragen. Jouw kind stroomt gewoon door.

Groet Jan

Guinevere

Guinevere

28-06-2010 om 14:48

Bah

Bah, wat is dat voor een naar beleid??? Ik zou inderdaad gelijk eisen dat je kind naar groep 2 gaat. En dit bij de MR aankaarten.

Puck

Puck

28-06-2010 om 14:53

Altijd

Is dit een nieuw beleid? Als dat niet het geval is dan snap ik niet dat er niet al veel eerder actie op is ondernomen door vorige jaargangen. Of zouden die dat allemaal geaccepteerd hebben. Ik vind dit echt te dol voor woorden. Nog belachelijker dan die in de oertijd afgeschafte 1 oktobergrens.

angela

angela

28-06-2010 om 19:45

Wat ik ook vreemd vind

is dat je dat nu pas hoort??
bij ons melden ze dat dan veel eerder. Maar goed zo te horen is het inderdaad beleid en daar valt flink wat op af te dingen. GRRRR Suk6!!!!

Nasha 1st

Nasha 1st

28-06-2010 om 21:03

Tssssss

alle kinderen vanaf 1 augustus???? Die maken het wel erg bont zeg! Tips heb je al genoeg, maar ik kijk even naar mijn eigen september kinderen, die ook twijfelgevallen waren, zie mijn andere draadje, maar ze doen het supergoed in groep 3, niet langer gekleuterd dus! Volgend schooljaar gaan ze naar groep 4.

Het kost de school ook gewoon veel geld!

D verder snijdt de school zichzelf in de vingers; dat extra jaar kleuteren moeten ze uit eigen zak betalen, overheid gaat niet meer betalen voor 'startgroep' maanden (of jaar)!

Huh?

"verder snijdt de school zichzelf in de vingers; dat extra jaar kleuteren moeten ze uit eigen zak betalen, overheid gaat niet meer betalen voor \'startgroep\' maanden (of jaar)! "
Hoe kom je daar nu bij?
Er wordt wel extra betaald. Gewoon, per schooljaar dat het kind op de school zit.
Er zijn wel plannen om subsidie te korten voor zittenblijven. Maar dat is nog geen realiteit.
Groet,
Miriam Lavell

vlinder72

vlinder72

30-06-2010 om 16:41

Foutje, amk

Weet je zeker dat ze op school niet een foutje gemaakt hebben? Dat ze niet eigenlijk bedoelen dat alle kinderen naar groep 2 gaan en dat volgend jaar in juli wordt gekeken of ze naar groep 3 doorgaan. Zo zou het moeten zijn natuurlijk. Mijn dochtertje is ook van september 2005. Geen enkele twijfel. Zij begint volgend jaar in groep 2. Net als al haar klasgenootjes die geboren zijn voor 1 januari 2006. Ik zou het toch eens bij de directeur gaan navragen. Of heb je dat inmiddels al gedaan?

amk

amk

30-06-2010 om 17:25

Was met de directrice

want dat is ook de klassejuf. En nee, ze gaan echt naar groep 1.
Dit gaat absoluut een staartje krijgen. Of zeg maar een hele dikke staart.

vlinder72

vlinder72

30-06-2010 om 17:36

En gelijk heb je

Wat belachelijk zeg. Mijn dochter zou zich echt gaan vervelen als zij opnieuw alles van groep 1 zou moeten doen. Ze heeft al een heel jaar achter de rug. Ik hoop dat de school bij zinnen komt. Wel vervelend om zo het jaar af te sluiten. Soms vraag je je af wat een school toch bezielt om zulke beslissingen te nemen.

Wilma

Wilma

01-07-2010 om 12:35

Het verschil wordt ook zo groot

als er nieuwe groep1-kinderen bijkomen. Of komen die weer in een aparte klas?

Ik zou hier ook zeker niet mee akkoord gaan, volgens mij krijgen deze kinderen echt niet genoeg uitdaging als ze wéér in groep 1 moeten het hele jaar.

Succes !!

Groetjes,
Wilma

Zeker raar

Erg raar hoor!
Mika is van 15 september 2005 en gaat net als alle andere septemberkindjes gewoon naar groep twee. Ze hebben tenslotte en praktisch volledig jaar groep 1 achter de rug.

En zelf de wet van voor 1986 had nog 1 oktober als grens.

ben benieuwd wat de school zegt....

groetjes
Lalena

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.