Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ilva

Ilva

29-09-2009 om 16:31

Het basisschoolboek

Kent iemand hier 'Het Basisschoolboek'. Hierin staat alles wat een kind op de basisschool zou moeten leren. Een vriendin van me had het gekocht en was dol enthousiast. Maar kent iemand anders het ook nog en wat vinden jullie ervan. Wat ik kan vinden op het internet is wel positief. Maar voor ik het koop wil ik eerst wat meer meningen horen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

29-09-2009 om 16:55

Bieb

Leen het eerst bij de bieb, wel zo handig. Heb ooit zo'n groep 1/2 boekje geleend maar vond het niks.......

Fatima

Fatima

29-09-2009 om 19:51

Toevallig

Toevallig heb ik het geleend van een vriendin. Ik vond het erg leuk om door te bladeren. Het is geen groep 1/2 boekje. Het is een boek waar alle basisschoolstof in staat.

Lynna

Lynna

30-09-2009 om 06:55

Overnemen?

Ik heb hem, je mag hem overnemen als je wilt.

Josien Thyssen

Josien Thyssen

30-09-2009 om 12:23

Doen!

Hoi,

Wij hebben het boek ook. Heeft mijn oudste veel kunnen gebruiken in groep 7 en 8. Met name bij ontleden van zinnen en rekenen, maar ook heeft ze voor de andere vakken wel eens iets opgezocht. Nu zit ze in de brugklas en alles wat in de vakantie is weggezakt, bijvoorbeeld wat ook al weer voltooid verleden tijd is, zoekt ze weer even op.
Ik verwacht dat onze tweeling groep 7 het ook vaak gaat pakken. Geen spijt van gehad, is hier veel gebruikt!

Groetjes,

Josien

Ilva

Ilva

30-09-2009 om 16:31

Lynna, waarom

Lynna, waarom wil je hem kwijt. Vond je het niets. Ik kan hem misschien van een vriendin voor m'n verjaardag krijgen (we geven elkaar vaak bijzondere boeken) dus ik denk niet dat ik m'n over wil nemen. Daarbij hij kost maar 20 euro. Maar waarom dus.

Lynna

Lynna

01-10-2009 om 06:55

Omdat..

Omdat mijn dochter al in 3 gym zit (door een paar versnellingen) en de basisschooltijd al ver achter ons ligt.

Roos Vicee

Roos Vicee

01-10-2009 om 16:36

Heb hem ook in de kast staan

En ja, het is een leuk en handig boek. Niet dat we hem heel veel gebruik(t hebb)en, maar af en toe komt hij wel van pas.

Ilva

Ilva

02-10-2009 om 22:50

Ingekeken

Vandaag heb ik het boek even ingekeken en ik vind het inderdaad een leuk/goed boek. Kans is groot dat ik het krijg van vriendin. Stonden goede dingen in. Handig hulpje voor kinderen en ouders.

Monique D*

Monique D*

03-10-2009 om 00:01

Te vergelijken met het groene boekje?

Kan je het basisschoolboek vergelijken met het zgn Groene Boekje?
Kan je ook meer informatie vinden over andere vakken behalve taal en rekenen?
Groeten van Monique (dochter 12, groep 8, zoon 14, 3e Havo).

Monique D*

Monique D*

03-10-2009 om 00:05

Of te vergelijken met boekje kerndoelen voor bo?

Of kan je het vergelijken met de boekjes over de inhoud van de Kerndoelen voor het basisonderwijs?

Tineke

Tineke

03-10-2009 om 12:40

Lynna

Als het mogelijk is, wil ik 'm wel van je overnemen.
[email protected]

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.