branca2
15-06-2009 om 11:01
Heeft iemand ervaring met een laptopklas?
mijn zoon gaat volgend jaar naar de tweede en dat wordt een laptop klas.Het lijkt mij erg lastig de hele tijd dat ding mee naar school slepen achterop de fiets door de regen enzo.Wij zijn zelf ook niet zo heel handig met computers en je moet zel zorgen dat je backup maakt en dat alles goed onderhouden wordt.Het lijkt me allemaal erg lastig dus als iemand al ervaring heeft zou ik dat graag willen horen.
albana
15-06-2009 om 13:04
Hier vlabij wel
Er is hier wel een school (ander dorp, dichtbij) die al jaren zo werkt. Ik ken wel wat kinderen die daarheen gaan. Dochter zit op een school waar alles vrijwel op c.d.roms en on-line zit/staat. Dat is eigenlijk juist alleen maar 'handig'.Dochter 'logt' in op account en hoeppa al d'r werk. Ik denk dat het meeste 'werk' van zoon ook on-line staat (weet zoon dit niet) en dat het dus ook nog steeds beschikbaar is als z'n p.c. kapot is (bij wijze van spreke). Vraag daar 's naar. Hoe e.a. in z'n werk zal gaan...Staat het on-line of linea recta op de laptop?
Verder is een laptop stukken lichter dan ál die boeken (die w.s. allemaal afgeschaft zullen worden) en heb je er waterdichte rugzakken voor. Je kunt ook in de winkel b.v. meteen al regelen dat er een aparte schijf wordt aangemaakt en dat daar een standaard back-up komt te staan (van beginsituatie) en zo kan je dát altijd terug halen. Weet zoon zelf niet hoe het precies zal gaan werken? En heeft die niet al enige p.c. kennis?
groeten albana
Lys Lionne
15-06-2009 om 13:49
Tas voor laptop
Zoon gaat heel misschien ook met een laptop werken, dit horen we echter pas in september/oktober. We schaffen dus wel maar meteen een rugzak aan waar een laptop in kan. Van Eastpack zijn er vele modellen en kleuren te koop en ze zien er stevig genoeg uit. Iemand daar ervaring mee?
branca2
15-06-2009 om 18:48
Oke
wij krijgen een laptop van school in bruikleen en ik krijg net een brief dat er 22 juni een info bijeenkomst is dus ik ben benieuwd
egberdien
15-06-2009 om 22:13
Tas...
ben ik net voor mijn werk op zoek gegaan naar een laptop-fietstas. Hier zijn een paar links:
http://www.fietstas-online.nl/index.php?cPath=118
http://www.vlerickfietsen.be/bagagetransport/ortlieb/officebag/index.html#officebag_greenpeace (deze heb ik besteld)
en een test van de fietsersbond:
http://www.fietsersbond.nl/urlsearchresults.asp?itemnumber=595
Lys Lionne
15-06-2009 om 22:23
Brugklasser!
Egberdien, deze tassen zien er zeker degelijk uit. Maar voor deze modellen bedankt mijn zoon echter vriendelijk doch beslist
)
Monique D*
15-06-2009 om 23:28
Griezelig..
..zeker voor een chaotisch kind als die zoon van mij. Al twee boeken kwijt(!) en de huissleutel ook voor de zoveelste keer.
Ik ben blij dat hij geen laptop heen en weer hoeft te slepen. Een usb-stick kan nog net!
En wat gebeurt er als die laptop onderweg wordt beschadigd of nog erger, verliest of gejat wordt?
branca2
16-06-2009 om 09:46
Ja dat vraag ik me ook af
als iedereen weet dat hun met laptops over straat gaan zijn ze ook een makkelijke prooi voor kwaadwillende mensen.Die van mij moet best ver alleen fietsen en een stuk door het bos dus dat idee vind ik ook al erg eng.
inkie1979
16-06-2009 om 15:19
Kluisje?
ik ken ook een school waar de kinderen een laptop hebben, alleen mochten/moesten deze kinderen hun laptop op school laten in hun kluisje.. en maakten dus hun huiswerk op school, of op de pc thuis via een stick..
is er geen mogelijkheid dat ze ze op school laten?
Lys Lionne
16-06-2009 om 18:15
Hier niet
Bij zoon is die mogelijkheid er niet. Hij moet de laptop echt mee naar huis nemen. Vandaar dat mijn voorkeur ook uitgaat naar een Eastpack rugzak, zodat het ook niet zo opvalt dat hij er een laptop in heeft. Voor schade, diefstal en verlies is de laptop verzekerd heb ik mij laten vertellen...