Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mama 78

mama 78

18-02-2009 om 14:31

Groep 8-ers en overblijven

Zijn hier meer moeders die helpen met overblijven op school?
Ik doe het al een tijd en het valt me op dat groep 8 (bij ons) nu echt even in een lastige fase zit.
Echt spelen doen ze niet meer, het is meer een dwarszitten van andere kids op het schoolplein. Mijn ideeen zijn even op. Wat doen jullie groep 8-ers tijdens de middagpauze? En hoe houd ik ze gemotiveerd?
Het is best lastig om ze aan te spreken vind ik, alles wat 'normaal'is vinden zij juist 'stom' Aan de andere kant een uitdaging om met deze gastjes om te gaan.
Ik zou het leuk vinden om jullie ervaringen te horen.
Hoe benaderen jullie die 'grote knullen'?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

18-02-2009 om 14:59

chanteer ze met de voetbalplaatjes van AH.

Tirza

Sjocola

Sjocola

18-02-2009 om 16:31

Hahahahaha

ik val bijna van mijn stoel!!
Errug leuk Tirza!

Puberen

Hier willen de groep 8 kinderen voornamelijk met rust gelaten worden en samen zitten kletsen.
Een paar grote kussens in een hoekje, zacht een muziekje erbij, stapeltje stripboeken en ze vermaken zich wel. Ook mogen ze vrijwillig meehelpen met de kleuters. Sommige houden wel van "zorgen voor."

overblijfje

overblijfje

18-02-2009 om 23:07

Van alles en nog wat

op vrijdag gebruik van de Wii, de week voor Valentijnsdag leuke kaarten knutselen. (schoolbordkaarten die je neer kunt zetten)
Helpen bij de kleuters. Lekker een muziekje op zetten en jumpen of streetdance doen.
Voetballen. Hangen. OudHollandse spelletjes huren.
Voetbalplaatjesruilbeurs. Oude machines slopen. Wedstrijdjes met rare fietsjes enz. enz. Geeft bijna altijd een leuke sfeer.

Sjillie

Sjillie

19-02-2009 om 10:33

Hier groep 5 lastig

is het overblijven in groepjes verdeeld:

groep 1, 2 en 3 blijven in één ruimte over. Groep 4 en 5 blijft in één ruimte over
Groep 6,7,8 blijven in één ruimte over.

Groepen 1 t/m 7 gaan verplicht naar buiten bij droog weer, groep 8 heeft wat meer keus.

Groep 6,7 en 8 hebben 1 schoolplein waarbinnen groep 8 een wat afgeschermd stuk heeft.

Bij ons is groep 5 het grootste probleem bij het naar buiten gaan, eigenlijk zijn ze te groot en te wild voor groep 1 t/m 4 maar te "klein en te niet weerbaar genoeg voor het andere plein. Blijft lastig.

Gr Sjillie

mama 78

mama 78

19-02-2009 om 16:56

Altijd buiten

Bedankt voor de reacties. Ze spelen hier altijd buiten, en daar ging mijn vraag eigenlijk over.
Wat doen ze buiten?

Jvo

Jvo

19-02-2009 om 16:57

Sjillie

Hier blijven alle groepen tegelijk over.. is helemaal geen probleem! Gewoon groep 1 t/m 8 (niet de hele school tegelijk, maar wel verschillende groepen door elkaar). Bij de tafeltennistafel zie je ook kinderen van groep 4-5 t/m groep 8 samenspelen... er wordt dan prima rekening gehouden met de kleinere kids.

Nu moet ik zeggen dat de kinderen op deze school bijzonder sociaal zijn, maar dat komt mede doordat de school dus niet zo krampachtig met het leeftijdsverschil omgaat. Mijn jongste zat nog bij de kleuters, maar zijn 'vriend' zat in groep 7 of 8. En warempel: toen we een keer door de stad liepen en hem zagen staan met een groepje jongens werd mijn zoon vriendelijk gedag gezegd!

We hebben wel een redelijk ruim schoolplein, en de kleuters mogen niet op het hele plein komen (ivm uit het oog verliezen). En kinderen mogen tijdens de overblijf altijd zelf kiezen of ze buiten willen spelen of liever iets anders gaan doen... (gym, meidengym, jongleren, koken, ps2, stripjes lezen, voorlezen, bij de peuters helpen, make-uppen, computeren, spelletjes, etc). Dat geldt ook voor groep 8.

Jvo

Fraz

Fraz

19-02-2009 om 20:02

Groep 8-ers

en eigenlijk de hele bovenbouw voetballen/basketballen/duikelrekken/tafeltennis of kletsen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.