Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Emmawee

Emmawee

13-10-2009 om 21:49

Goede berichten over school

Met Stoffer (6,5) gaat het na wat trekken en duwen nu gewoon zomaar hardstikke lekker op school. Hij is niet eens vreselijk aan herfstvakantie toe! Ik weet niet wat ik meemaak. Hij zit in groep 3 (gecombineerd met 4 en 5) van een Montessori school, met een juf en een meester. Hij gaat er ontspannen naar toe en komt vrolijk weer thuis!
Nou hoorde ik laatst iets leuks over zijn klas. Een moeder die geholpen had tijdens een feestmaaltijd, vertelde dat de klas spontaan was gaan zingen. Het ontstond gewoon en de leerkracht liet het lekker gebeuren.
Ik word vrolijk van zo'n verhaal, al is het misschien iets minimaals. Of misschien juist wel daarom. Beetje tuttig misschien, maar het is wat mij betreft een teken dat de sfeer in de klas gewoon heel ontspannen is.
Er wordt in deze rubriek (vaak terecht!) heel wat afgemopperd over scholen. Maar ik wilde dit nou ook eens laten horen. Anderen?
Groeten! Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-10-2009 om 23:09

Helemaal blij

huppelt dochterlief nu al 3 hele weken naar school.
Helemaal verbaast dat vanmorgen de deur nog dicht was. Wij waren wat vroeg, en de school wat laat. Zo graag wil ze naar school.

De sfeer is zo fijn in die klas en ze heeft er nu al vriendinnetjes. Ik voel me helemaal plaatsvervangend gelukkig op dit moment voor haar.

Ze bellen zelfs op om te checken of het klopte dat vaders haar kwam halen ipv de bso, terwijl ze het wel wisten want ik had het 's morgens nog gezegd. Maar voor de zekerheid.....

Of dat ze vragen of ze haar knuffeltje mee heeft toevallig want ze was zo moe dat ze ging slapen op de kussens van de boekenhoek. (was haar tweede schoolweek)

Ik hoop dat het echt zo blijft want op dit moment voldoet de school helemaal aan onze verwachtingen.

Bastet

Bastet

14-10-2009 om 07:21

Geen combiklas meer

Mijn dochter zat twee jaar in een combiklas,met weinig meiden,en toen werd ook nog haar vriendinnetje langdurig ziek,waardoor er in het tweede combijaar nog minder meiden waren om mee te spelen.Nu zijn de groepen weer door elkaar gehusseld,geen combiklas meer.Dochter zit nu in een fijne klas,met negen meiden,en heeft het zoveel meer naar haar zin.Ik hoor van verschillende leerkrachten,zelfs van andere klassen,dat ze zo is opgebloeid!
Bastet

Tijgeroog

Tijgeroog

14-10-2009 om 09:51

Ook blij

6 weken voor de vakantie begon m'n zoontje, die graag heeft dat ik bij 'm in de buurt ben, met veel plezier op school. Vriendjes, afspreken, lieve juf, helemaal blij. Goed gesprek met de juf gehad, die ook enthousiast over 'm was.
En toen kwam na een paar weken een verdrietig jongetje thuis, want hij moest naar een andere klas. De klas werd verdeeld over de andere klassen, want het leerlingenaantal loopt terug.
Maar toen hij wist naar welke juf hij zou gaan, en dat z'n beste vriendje mee zou gaan was hij weer blij en ging voor de vakantie regelmatig even bij de nieuwe juf binnenlopen om daar wat te vragen ("Ja, want dat kan de oude juf niet")
En nu zit hij al een aantal weken in de nieuwe klas en is weer helemaal op z'n plek, gaat graag naar school en vindt het allemaal leuk. Volgende week nog een gesprek met de juf om te horen hoe het gaat, maar ik heb er alle vertrouwen in, want hij gaat zo graag naar school.

Super blij!

Dochter is vorig jaar in groep 7 van school gewisseld, na veel ellende. Het is een totaal ander kind geworden! Elke dag vrolijk, massa's vriendinnetjes én een nieuwe hartsvriendin. De juf is van het soort duidelijk, consequent, maar altijd in voor een grapje. Dochter heeft weer zo'n plezier in het leven, het kan me elke dag tot tranen toe ontroeren. Nu het voorlopig schooladvies afwachten (komt in november). Deze juf weet gelukkig ieder kind op ieder niveau trots te laten zijn op wat het kan, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ook dochter straks tevreden gaat kiezen voor een school die bij haar past. Ik kan de juf wel zoenen (maar ik doe het niet hoor, dochter zou zich kapot schamen).

Ook blij

hier ook blij. dochter werd op vorige school gepest (groep 1, net 4 jaar!). Nu ivm verhuizing nieuwe school sinds maart, ze gaat met plezier. Twee weken geleden een voorstelling gehad van groep 1/2/3, zo leuk, ik had echt tranen in m'n ogen. Zo fijn dat dochter meedoet, het fijn vindt, vriendjes heeft, uitgenodigd wordt voor feestjes.

Vandaag vertelde ze dat ze het in de klas hadden gehad over pesten. Ze had in de kring verteld dat ze op haar vorige school gepest werd. De kindjes in de klas (groep 1/2) vonden dat maar heel raar, dat is toch helemaal niet aardig hadden ze gezegd. Heerlijk om te horen vond ik het. En knap van dochter dat ze het had verteld. Ha, ben eigenlijk heel trots aan het worden nu ik dit aan het typen ben .

En wat een verschil het is voor de sfeer in huis vind ik nog steeds ongelooflijk. Een goede school is echt superbelangrijk.

Guinevere

Guinevere

15-10-2009 om 12:12

Zolang

Zolang mijn kind elke dag blij naar school gaat, ben ik ook blij, zo simpel is dat. En dat doet zoonlief nu al meer dan 3 jaar lang. Dus ja, ik ben tevreden over de school, zelfs onze botsingen met de IB-er hebben dat gevoel niet weggenomen. Wat voor mij voorop staat is dus dat mijn kind de ruimte krijgt om zichzelf te zijn en zich daardoor lekker in zijn vel voelt. En dat zijn voor hem ook de voorwaarden waarop hij kan presteren.

Jade

Jade

17-10-2009 om 17:45

Fijn emmawee,

dat het met Stoffer goed gaat op school

Het spontaan zingen in de klas heb ik van mijn dochter niet gehoord, maar de sfeer is wel goed gelukkig

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2009 om 20:40

Emmawee

Om ook even op je berichtje te reageren: fijn dat je zoontje het nu zo naar zijn zin heeft. Mijn dochter heeft het 2 jaar van haar schooltijd, weliswaar al het voortgezet onderwijs, best moeilijk gehad en dat is akelig. Ik ben daarom erg blij dat ook zij het na die twee jaar een stuk meer naar haar zin had en heeft. Dat is zo belangrijk.

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

17-10-2009 om 23:29

Bezem

Ik ben even met de bezem door de stoffers, blikken en andere niet ter zake doende, al dan niet onvriendelijke of hilarische postings gegaan. Resultaat: er zijn er een aantal verwijderd.

Marian van Agt - Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.