Polly Shearman
06-09-2010 om 10:00
Gelukkig nieuwjaaaaaaar!
Zo mensen! nu zijn echt alle scholen weer begonnen... voor mij voelt de eerste schooldag altijd een beetje als nieuwjaar, nieuwe ronden nieuwe kansen nieuwe prijzen.
Mijn jongste mag morgen voor het eerst naar school ( nieuwe kindjes beginnen hier na de vakantie altijd een dagje later) en dan ben ik helemaal vrij!! ik heb taart besteld en ik geef morgen een feestje!
De andere zijn al weer naar school vertrokken vanmorgen, met nieuwe bekers, bakjes, kleren! ( ik heb gelukkig 3 zoons dus kleding schuift lekker door, maar voor het nieuwe school jaar hebben ze toch altijd nieuwe broeken nodig)
Nieuwe weekschema's maken, wie heeft wanneer gym?!?
oh heerlijk! de school is weer begonnen, geef mij alsjeblieft sleur!!! ons gezin doet het goed op regelmaat, wat je ook als sleur kan benoemen.. heerlijk meedeinen op het schoolritme..
sporten begint weer deze week..oh wat ben ik gelukkig..!
groet, polly
Fianna
06-09-2010 om 10:19
Gefliciteerd
Haha, nou jij ook de beste wensen voor dit nieuwe jaar!
Hier ook hoor, die sleur werkt hier uitstekend!
reina
06-09-2010 om 11:36
Nee!
Daar heb ik nou nog nooit behoefte aangehad, aan sleur
Ook hier is alles weer begonnen, ik ook weer, vind het weer prima om aan het werk te zijn, maar die sleur, bleh! Van tevoren precies weten waar je moet zijn op welke dag, niet 's ochtends kunnen bedenken, het is mooi/rot weer, dus ik ga vandaag maar eens ..... . Daarom o.a. hou ik zoveel van vakantie en van reizen, niet omdat ik werken niet leuk vind, maar omdat ik sleur en regelmaat helemaal niks vind!
Polly Shearman
06-09-2010 om 12:05
Reina
Als ik alleen zou wonen zou ik ook genieten van onregelmatigheid.
Maar mijn gezin doet het gewoon het beste bij regelmaat, niet dat we geen onverwachte dingen kunnen hebben.. maar gewoon lekker, naar school sporten.. weer alles gewoon gewoon.. kan ik vreselijk van genieten want dan keert de rust hier weer terug.
emma43
06-09-2010 om 12:07
Bah,
Ik snap je wel ,hoor Polly,die regelmaat en rust thuis.Maar wij boeren hier goed zonder de regelmaat.Eten zelfs 6 weken niet op vaste tijden.Heerlijk ontspannen vakantie.Ik heb echt zoeits van ,bah,begint de ellende weer.Ik heb 6 weken nergens aan gedacht,nu moet ik weer.Verder met de'wat is er aan de hand ' onderzoeken,een zoon voor wie school een drama is.Dochter die een richting moet kiezen dit jaar en niet weet wat ze wil.Weer naar de ortho.Inderdaad zorgen dat de gymkleding gewassen is,fiets inorde,toetsenweken,op tijd naar bed,weer iedere zaterdag de ponyclub,oefenen met lezen,helpen met huiswerk,bah bah bah.Dinsdag, donderdag paardrijles,dus haastig met eten.
En de eerste paddestoelen staan alweer in het bos,erg mooi,maar ik heb wel meteen een herfstgevoel,daar ben ik ook helemaal nog niet aantoe.
Ik heb er net zoveel moeite mee dat de vakantie voorbij is als de kinderen.
Hopelijk viel het mee voor ze vandaag.Beide krijgen een nieuwe klas met andere kinderen en zoon voor het eerst een meneer,erg eng.
Guinevere
06-09-2010 om 13:14
Hoe laat
Hoe laat is het feestje????! Ik ben altijd in voor taart.
Nee, zonder dollen, geniet ervan! Hier nog 8 maanden, dan bestel ik ook taart. Eindelijk, na 8 jaar de handen soms even lekker vrij.
anna van noniemen
06-09-2010 om 19:50
Ja regelmaat
maar zoon moet er ook nog wel inkomen, het is ook allemaal wel even anders, op het VO dit jaar....dus het is 's avonds echt stuiterballentijd en dwarspegeltijd.....pfoei....
Polly Shearman
06-09-2010 om 20:05
Hier
een hele slechte start gehad vanmorgen, maar daarna is alles vlotjes verlopen. Ruud is er klaar voor ( al vrees ik dat hij gewoon zal weigeren morgen naar school te gaan. whahhah)
alle heren hebben picto lijsten voor het avond ritueel gekregen ( want eigenlijk kreeg alleen ruud een nieuwe maar de rest vond het ook wel intressant) ik heb er nu al 2 succes vol op bed liggen.. nr 3 vertrekt over 10 minuten voor zijn ritueel naar boven...
Ik hoop dat ruud de school net zo fijn zal vinden als zijn broers, en al zijn het allemaal zorgenkinders, ze zitten nu gelukkig allemaal goed in hun vel!
en daarmee mama ook natuurlijk!
groet, polly
reina
06-09-2010 om 20:47
Polly
Al ben ik niet van de regelmaat, ik vind het voor jou en je gezin die daar wel bij vaart wel fijn dat het gewone leventje weer begonnen is!
Primavera
16-09-2010 om 14:29
Jaaaah, hier wel een gelukkig nieuw (school)jaar
Gisteren zijn ze weer begonnen en hoewel het weer erg wennen was om op tijd op staan en iedereen klaar te stomen is het werkelijk een gelukkig begin. Schreef ik Mei nog een berichtje dat ik er ernstig over dacht om mijn tweede zoon van school te laten veranderen wegens de problemen met zijn juf, die waarschijnlijk zou blijven. Nu blijkt dat ze gelukkig niet herbevestigd is en heeft mijn zoon een andere. Hoera! Probleem opgelost, zoon heeft weer zin in school.
De jongste van ons viertal, nieuw in groep 3, kwam alleen iets teleurgesteld uit school, ze dacht dat ze wel zouden lezen en met Engels beginnen, maar het programma bestond 'alleen maar' uit alle letters herhalen. Verontwaardigd voegde ze er aan toe dat ze niet eens huiswerk had gekregen ![]()
Groeten Primavera