Vonda
31-05-2010 om 20:57
Frankrijk - projectje op school
Op school van mijn dochter doe ik mee aan een projectje van 2 middagen en we moeten iets verzinnen om te doen voor een groepje van 17 kinderen die uit de onderbouw komen (4 tm 7-8 jaar). Ik had zelf al het volgende bedacht: Frabkrijk en Nederland op de wereldbol laten opzoeken; iets vertellen over Parijs en kastelen in Frankrijk dmv vakantiefoto's; een quiz doen over Frankrijk; als afsluiter van de 2e middag een Franse picjnick met kaas proeven op stokbroodjes en ´wijn´ )alias druivensap'; de kleintjes kunnen een Franse vlag schilderen; Franse liedjes zingen; wat simpele dingen in het Frans leren zeggen (begroetingen, ja-nee enz) en toen was de inspiratie even op...
Heeft iemand van jullie nog een goed idee? Misschien heb ik al wel genoeg ideeen, het is in totaal 2 x 2 uur, dus valt redelijk mee.
Hoor graag jullie ideeen!
Vonda
(merci beaucoup!)
Genista
31-05-2010 om 22:00
Sja
Eiffeltoren of Notre Dame bouwen (doet het leuk in combi met het verhaal van Quasimodo, denk ik), simpele Franse gerechten maken (uiensoep? crocque monsieur?), alpinopetjes maken en dragen, Ratatouille kijken?
M Lavell
01-06-2010 om 08:22
Kijken?
"Ratatouille kijken?"
Hm... _ik_ kan er niet van afblijven! ![]()
Groet,
Miriam Lavell
Guinevere
01-06-2010 om 09:49
Klokkenluider
Ik zou eerder kiezen voor "de klokkenluider van de notre dame" als filmpje.
En: wedstrijd Eifeltoren bouwen van die kleine houten plankjes, hoe heet dat nou ook al weer...
Verder vind ik het een lastige leeftijdsverdeling, ik denk dat de 4-jarigen te weinig gevoel hebben voor topo om Frankrijk aan te kunnen wijzen. Dan kun je beter een inleidende sessie houden waarin je vraagt wie er allemaal weleens geweest zijn en hoe lang ze dan moesten reizen. En wat kon je allemaal zien in Frankrijk, wat eten ze er??? Etc.
Genista
01-06-2010 om 10:32
Ratatouille...
Grin... filmpje! (het spul maken lijkt me wat lastig voor de onderbouw, maar eten kan natuurlijk!)