koentje
11-02-2011 om 12:47
Fietssleutel weg...........
Op de school van mijn zoon is de gewoonte dat fietssleutels, mp 3tjes en mobieltjes ingeleverd worden en in een bepaald laatje gedaan. Dit laatje kan op slot maar dat wordt vaak niet gedaan.
Gister ging mijn zoon zijn fioetssleutel pakken: maar hij was weg. Alles doorzocht, bij de gevonden voorwerpen la geweest op school, maar niet te vinden.
Ik heb er een autistisch vertrouwen in dat mijn zoon zijn fietssleutel in het laatje heeft gedaan. Dat gaat al 6 jaar goed, dat is zo'n gewoonte! Ik vermoed dus eigenlijk (net als zoon) dat iemand een 'geintje'uithaalt en de sleutel gepikt heeft.
We hebben de meester op de hoogte gebracht en hij ging het 'úitzoeken'.
Wat vinden jullie hiervan? Zou je school verantwoordelijk moeten stellen voor het jatten van iets uit dit laatje?
Wat doe je met een kind als blijkt dat ie dit gedaan heeft?
maan.
11-02-2011 om 13:20
Fietssleutel
eerste wat ik denk: gelukkig is het maar een fietssleutel daar is (meestal) een reserve van; met mp3 of mobiel ligt dat toch wat anders en ik begrijp dat die dus net zo makkelijk voor het grijpen liggen?
is die fietssleutel goed herkenbaar; zit er een sleutelhanger aan oid of is het een neutraal sleuteltje? indien goed herkenbaar is de kans groter dat het opzet is. heb je reden om opzet te vermoeden? iemand die iets tegen zoon heeft of die mogelijk vaker dingen wegneemt?
geen idee wat school hiermee verder kan behalve vriendelijk (of minder vriendelijk) vragen of de eerlijke vinder zich wil melden. en misschien ook maar even op school vragen wat ze een volgende keer denken te gaan doen als iemand een duur mobieltje kwijt is?
hopelijk komt de sleutel (op een prettige manier) boven water.
Hanne.
11-02-2011 om 14:32
Moet of mag
Moet of mag een kind het in het laatje doen? Als het moet lijkt het me duidelijk dat de school verantwoordelijk is. Als het mag is de vraag denk ik of er wordt aangeboden om het in een afgesloten la te doen of gewoon in een la. Als het eerste wordt aangeboden zou ik het ook bij school neerleggen.
Regel je trouwens ook een ander slot voor de fiets? Voordat de dader er ook met de fiets vandoor is.
koentje
12-02-2011 om 16:48
Hanne, bedankt
het was nog niet in me opgekomen dat dat ook nog een mogelijkheid is: een kind wat een geintje uithaalt met een sleutel; haalt later misschien een geintje uit met een fiets. We hebben inderdaad met dit in het achterhoofd toch maar een nieuw slot aangeschaft. De sleutel is nog niet teruggevonden: mijn zoon zit er erg mee in zijn hoofd. Misschien wordt het nu minder omdat hij een nieuw slot heeft.
j@ost
12-02-2011 om 21:21
Hûh
School aansprakelijk stellen voor een verdwenen fietssleutel? Kan jij bewijzen dat hij die sleutel in dat laatje heeft gedaan? Ik vind dit niet normaal. Sleutel weg, helaas pech. Reserve sleuten gebruiken en als je verwacht dat iemand een geintje uithaalt (wat ik niet zou denken, maar misschien kom ik nog uit een achterstandsgebied wat dat betreft) een nieuw slot erop. School moet zich druk maken om ander dingen, niet om fietssleutels. Het is al mooi dat er een bakje staat.
chani
12-02-2011 om 23:35
Wij hebben het meegegmaakt....
Bij mijn dochter op een gegeven moment gym en schooltas weg. Aan het eind van het jaar toen alle tassen weg waren bleek hij in een hoekje van de gang bij klas vier te hangen. Dochter zat inmiddels in ander gebouw, dus echt bewust op een plek gehangen waar ze hem niet zo vinden....
koentje
15-02-2011 om 08:48
Nou ik vind het niet zo raar
kinderen zijn verplicht hun spullen erin te doen: ook de fietssleutel, maar het gaat ook om telefoontjes e.d. Dus dat het laatje niet op slot gaat is raar, vervolgens ligt de verantwoordelijkheid bij school.