Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examens 2026

De eindexamens staan weer voor de deur. Zijn er hier meer ouders van examenkandidaten? Praat gezellig mee!

Voor zover ik het begrepen heb, betekent een N term van hoger dan 1 dat de behaalde score in een hoger cijfer resulteert omdat het examen moeilijker was/slechter is gemaakt dan verwacht. Klopt dat? In dat geval is er meer hoop voor mijn oudste, zijn vakken met een 5 hebben een hogere N term namelijk.

Vandaag heb ik ze nog niet gezien, maar gistermiddag begon het hier toch wat uitgelatener te worden (drukker gedrag, veel gekte), ook bij mij. Ik heb niet zo goed geslapen…ik ben dus ook best wel wat nerveus.

Kaassoufflee schreef op 11-06-2026 om 08:39:

Voor zover ik het begrepen heb, betekent een N term van hoger dan 1 dat de behaalde score in een hoger cijfer resulteert omdat het examen moeilijker was/slechter is gemaakt dan verwacht. Klopt dat? 

Ja, dat klopt.

Hier wordt het goed uitgelegd

https://nl.wikipedia.org/wiki/N-term

Heel veel succes voor de kandidaten en ouders! 

Ysenda schreef op 11-06-2026 om 08:42:

[..]

Ja, dat klopt.

Hier wordt het goed uitgelegd

https://nl.wikipedia.org/wiki/N-term

🙂 daar had ik mijn info ook vandaan 🙂 

Mmmm, de n-term voor wiskunde vmbo tl/gl valt tegen. Is 1,0, ze had gehoopt op 1,2. Afwachten maar...

Ysenda schreef op 11-06-2026 om 08:36:

sterkte met wachten vandaag.
Ik doe een beetje mee, half-sibling van zoon doet ook examen.

Ik zag dat de n-term natuurkunde vwo zelfs 2,2 is. (Standaard maximum is 2), aan de andere kant heeft vwo ook de laagste n-term: 0,0 voor Turks

Natuurkunde was ook heel moeilijk, daar waren extreem veel klachten over. Dochter dacht dat ze een 3,5 had (op gevoel, ze heeft niets nagekeken), maar dat zou met deze n-term een 4,7 worden. Dat is fijn

Ze is zo bang om te zakken. Gisteren nog een flinke huilbui. En nu blijft ze zo lang mogelijk slapen dan gaat de tijd snel voorbij. Gisternacht zat ze nog in de nachttrein naar gids, dus ze is moe genoeg. 

Spannend, succes met wachten vandaag, we horen hier graag een update!

Hier duurt het wachten nog wat langer (voor dochter die staatsexamen vwo bio en scheikunde heeft gedaan.
De uitslag van een staatsexamen komt per post (niet per mail nee, per post) en dat is naar verwachting rond 17 juni. En dan moet in juli nog mondeling het SE deel worden gedaan. De uitnodiging daarvoor komt ook per post ongeveer 10 dagen van tevoren.

Sterkte met nagelbijten allemaal. Hopelijk verschijnen hier in dit draadje in de loop van de dag veel mooie berichten!

Hier hebben we de vlag uit, geslaagd. Straks lekker taart eten.
Succes voor degenen die nog aan her wachten zijn.

De jongste is geslaagd!!!

Beide kinderen zijn geslaagd!

Geslaagd!

De oudste ook, dus ze zijn allebei geslaagd!

half-sibling van zoon is ook geslaagd.

Willempje73 schreef op 11-06-2026 om 08:57:

Mmmm, de n-term voor wiskunde vmbo tl/gl valt tegen. Is 1,0, ze had gehoopt op 1,2. Afwachten maar...

en? Is het gelukt?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.