Vijfkids
22-04-2026 om 21:24
Examens 2026
De eindexamens staan weer voor de deur. Zijn er hier meer ouders van examenkandidaten? Praat gezellig mee!
Willempje73
08-05-2026 om 13:28
Hier ook vmbo gl Wiskunde. Ze heeft er niet veel aan gedaan, ze gaat voor een 5,5. Ik hoop maar dat dat erin zit... Het is haar minst goede vak, zou fijn zijn als ze er een beetje goed gevoel over heeft, voor de rest van haar examens.
Ze heeft weinig stress, dat dan weer wel. Dit in tegenstelling tot haar moeder 😅
Netherfield
08-05-2026 om 15:32
Willempje73 schreef op 08-05-2026 om 13:28:
Hier ook vmbo gl Wiskunde. Ze heeft er niet veel aan gedaan, ze gaat voor een 5,5. Ik hoop maar dat dat erin zit... Het is haar minst goede vak, zou fijn zijn als ze er een beetje goed gevoel over heeft, voor de rest van haar examens.
Ze heeft weinig stress, dat dan weer wel. Dit in tegenstelling tot haar moeder 😅
Ik heb er ook al wat grijze haren bij vrees ik.
Kaassoufflee
08-05-2026 om 16:22
Mijn Havo-kind kwam om 16 uur weer thuis (5 minuten fietsen) terwijl het examen tot max 16.30 duurt. Hij vond het wel goed zo, van nog langer denken over de vragen die hij niet zeker wist zou hij alleen maar onzekerder zijn geworden, zei hij. Het is zijn moeilijkste vak, dus hij is blij dat dit maar vast achter de rug is.
Hij heeft expres geen kladje met zijn antwoorden mee naar huis genomen want hij wil het niet zelf nakijken. Mijn oudste is dat ook niet van plan, het zou alleen maar demotiverend werken als ze dan een slecht resultaat zouden hebben, zeggen ze beiden.
Hoe doen jullie kinderen dat? Tussendoor checken of juist alles als totaalverrassing op 11 juni horen?
Magnoliatakje
08-05-2026 om 17:24
Dochter kwam gisteren opgewekt thuis van Nederlands, ze had het goed te doen gevonden, ook leuke teksten.
Vandaag was dat helemaal anders, wiskunde. Normaal haar beste vak maar het was ontzettend moeilijk. Ze was bijna in tranen. Gelukkig staat ze er goed voor
Helaas valt er weinig na te kijken, kader, dat staat volgens mij niet online.
Kimdekim
09-05-2026 om 07:36
Kaassoufflee schreef op 08-05-2026 om 16:22:
Mijn Havo-kind kwam om 16 uur weer thuis (5 minuten fietsen) terwijl het examen tot max 16.30 duurt. Hij vond het wel goed zo, van nog langer denken over de vragen die hij niet zeker wist zou hij alleen maar onzekerder zijn geworden, zei hij. Het is zijn moeilijkste vak, dus hij is blij dat dit maar vast achter de rug is.
Hij heeft expres geen kladje met zijn antwoorden mee naar huis genomen want hij wil het niet zelf nakijken. Mijn oudste is dat ook niet van plan, het zou alleen maar demotiverend werken als ze dan een slecht resultaat zouden hebben, zeggen ze beiden.
Hoe doen jullie kinderen dat? Tussendoor checken of juist alles als totaalverrassing op 11 juni horen?
Hier vorig jaar een examenkandidaat die ook niks checkte. Inderdaad om de reden dat ze dacht dat ze paniekerig raakte als het niet goed ging. Zij vond de examens ook moeilijk en kwam meerdere keren verdrietig thuis.
Mijn zoon checkte wel alles maar die had zijn examens ook extreem goed gemaakt dus voor hem werkte dat dan weer.
Kaassoufflee
09-05-2026 om 08:17
Kimdekim schreef op 09-05-2026 om 07:36:
[..]
Hier vorig jaar een examenkandidaat die ook niks checkte. Inderdaad om de reden dat ze dacht dat ze paniekerig raakte als het niet goed ging. Zij vond de examens ook moeilijk en kwam meerdere keren verdrietig thuis.
Mijn zoon checkte wel alles maar die had zijn examens ook extreem goed gemaakt dus voor hem werkte dat dan weer.
En hoe is het afgelopen, is ze geslaagd?
Kimdekim
09-05-2026 om 09:43
Kaassoufflee schreef op 09-05-2026 om 08:17:
[..]
En hoe is het afgelopen, is ze geslaagd?
Ja hoor gewoon geslaagd met prima cijfers. Vaak wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.
Netherfield
09-05-2026 om 10:28
Jongste had gisteren wiskunde. Had de antwoorden meegenomen en meteen op internet gecheckt, staat op examenblad volgens mij. Ze denkt dat ze een 8 heeft!
Netherfield
10-05-2026 om 17:50
Oudste heeft megastress nu. Kan ik niet gewoon 11 juni wakker worden en dat ze dan geslaagd is?
Kaassoufflee
11-05-2026 om 08:17
Vandaag hier alleen de oudste met Vwo geschiedenis. Hij is ruim op tijd vertrokken, en dat mag een klein wonder heten 🤭. Voor de zekerheid had ik mijn eigen wekker ook gezet, en zo konden we samen ontbijten en nog wat kletsen.