Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lena

Lena

10-01-2009 om 21:37

Ex misdraagt zich op school

Gisteren hoorde ik dat mijn ex zich bij het brengen van onze zoon voor de tweede keer heeft misdragen. De vorige keer was mei vorig jaar, hij heeft zich dreigend en agressief uitgelaten tegen een juf, vooral in houding en toon, ik weet niet exact wat hij gezegd heeft. In ieder geval is die juf heel erg geschrokken en was bang. Hij moest toen bij de directie komen. Gisteren ging het om dezelfde juf. Hij was te laat met brengen 's morgens, het was al half negen en de juf deed de deur dicht. Ex was hier niet van gediend en rukte de deur open, wat ze wel niet dacht om de deur dicht te doen terwijl zij daar nog stonden. Ik weet de woorden dus niet precies, maar weet hoe mijn ex kan zijn, hij kan heel agressief en intimiderend overkomen, met opgezwollen borst en een kwaaie kop. Ik weet niet wat er verder gezegd is, de juf (erg lief type) durfde niks terug te zeggen en liet de deur open. Een collega van haar liep ook de klas in en de juf stond helemaal te trillen, het hart zat haar in de keel. Ik ben nadat ik dit hoorde direct naar ex toegegaan om te proberen er wat rede in te praten, maar volgens hem was het maar goed dat de juf bang was, ze kon het zo nog een paar keer krijgen de *&^%$#@. Ik ben uiteindelijk maar weer weggegaan. Het erge vervolgens was dat zoon (7) eenmaal weer thuis de volgende dag bij navraag ook zei: papa vond het juist goed dat de juf bang was, dan zou ze het tenminste niet weer doen. Mijn zoon heeft PDD NOS en een niet al te sterk ontwikkeld geweten, daar oefenen we juist heel hard mee, hij voelde dus niet aan dat dit fout was. Ik snap dat het een complex verhaal is, misschien kunnen jullie er niks mee, maar wat vinden jullie dat ik moet doen? En wat moet de school doen? Als het aan mij ligt breng ik hem vanaf nu zelf, die juf schiet waarschijnlijk elke keer dat ze hem ziet in de stress. Ik weet ook niet zeker in welke rubriek dit past, het is een combi van school, relatieproblemen en zorgenkinderen, vriendelijke groeten, Lena.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolanda123

Jolanda123

10-01-2009 om 22:37

Mijn 5 cent

Juf moet aangifte doen. Dit is absoluut onacceptabel gedrag.
JIJ kunt juf daarbij steunen, en je geeft meteen een boodschap aan je kind dat dit gedrag absoluut niet kan, ook niet door pappa.

Jolanda

En mijn centjes

Ben het eens met Jolanda, al weet ik niet of juf meteen aangifte zou moeten doen. Maar dit is niet primair jouw probleem. Het is iets tussen school en jouw ex. Je kan nog eens een keer bij de school laten vallen dat het niet voor niets jouw ex is.
Vind net als Jolanda dat jij de school moet steunen en aan je zoon duidelijk moet maken dat dit niet kan. Maar je hoeft je niet in bochten te wringen omdat je heel vroeger ooit eens de fout hebt gemaakt aan een lomperik te blijven hangen. Jij bent niet voor hem verantwoordelijk.

Sterkte ermee

Temet

Tinus_p

Tinus_p

11-01-2009 om 12:21

Niet bemoeien

Lena:
"maar wat vinden jullie dat ik moet doen?"
een nuttige vuistregel na scheidingen is, dat jij de laatste bent die in staat is om het gedrag van je ex te veranderen. Daarom is het meestal wijs, om je er helemaal niet mee te bemoeien. Dit voorkomt, dat je ex zich tegen school keert, omdat jij (in zijn optiek) voor school bent.

Lena:
"Als het aan mij ligt breng ik hem vanaf nu zelf, die juf schiet waarschijnlijk elke keer dat ze hem ziet in de stress."
Kan dat dan? dat hangt nogal af van het soort omgangsregeling dat jullie hebben.

Beleid van de school

Wat is het beleid van de school in dit soort gevallen?

Ik heb op een school gewerkt waar we bij dit soort akkefietjes ALTIJD aangifte deden. Maar goed, daar moet jij niet achter zitten (dat vertroebelt de relatie met je ex alleen maar meer), dat moet de school doen. Je zou dit natuurlijk wel even bij de directie kunnen aankaarten en vragen of ze al een beleid opgesteld hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.