Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
rowan

rowan

25-11-2008 om 09:52

Eerste 10 minuten gesprek.

Mijn dochter gaat sinds maart naar de basisschool. Donderdag heb ik voor het eerst een 10 minuten gesprek.
Mijn dochter vertelt zelf nooit wat over school en de juf is ook niet echt spraakzaam. Ik bedoel daarmee dat de juf als ik vraag hoe het gaat, nooit echt veel zegt. Meestal zegt ze "goed hoor" of "geen bijzonderheden". Ik snap wel dat ze niet echt tijd heeft, want ik vraag dit meestal als ik mijn dochter kom ophalen, maar iets meer informatie zou lekker zijn.
Het komt dus op het 10 minuten gesprek aan. Ik zal dus gericht moeten vragen hoe het gaat op school. Hoe pak ik het aan? Wat zijn goede vragen om te stellen?
Groetjes Rowan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jvo

Jvo

25-11-2008 om 10:06

Bij ons...

..wordt het 10-minutengesprek (wat hier 'n half uur tot 3 kwartier duurt!) geleid door de juf. Je hoeft zelf dus niet gericht te vragen, alles komt -als het goed is- aanbod.

Hier pakken ze de verslagmap erbij en gaan gewoon alle puntjes af. Zo komt alles aan bod (van schrijfmotoriek tot hoe ze met andere kinderen omgaan) en gaandeweg bedenk je wat je zou kunnen vragen.

Ik ben blij dat wij voor zo'n gesprek meer dan 10 minuten hebben, ondanks dat het meer dan goed gaat met onze kinderen op school. Het is gewoon fijn om even die 1-op-1 tijd met de juf te hebben.

Jvo

Jesse_1

Jesse_1

25-11-2008 om 10:47

Kijk hier eens:

http://www.ouders.nl/mond2005-10minuten.htm
Zelf weet ik in algemene bewoordingen vaak wel hoe het gaat. Ik vraag ook vaak: "maakt hij graag werkjes", "doet hij goed mee in de kring" of "hoe gaat het samenspelen" - dat geeft ook vaak gerichte reacties om verder te praten.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.