Maantje73
22-01-2010 om 15:55
Eerlijkheid wordt niet beloond...
Hallo,
Ik moet het even kwijt...
Onze dochter wordt volgende week 10jr. Voor ons een hele bijzondere leeftijd en daarom willen we haar meenemen naar de stad van de liefde, Parijs ![]()
Nu heb ik een verlofaanvraag ingediend bij school en het was te verwachten, maar ze krijgt dus geen verlof hiervoor. Ik zal haar nu voor 2 schooldagen moeten ziekmelden (en dus moeten liegen want ze is niet ziek).
Er is ons verteld dat als we haar ziekmelden dat dat dan voor onze eigen verantwoordelijkheid zal zijn.
Wat houdt dit precies in? School geeft de ziekmelding door aan de leerplichtambtenaar die dan thuis komt kijken??? of is het steekproefsgewijs en dus zal de kans groot zijn dat we geen controle gaan krijgen. Hoe dan ook...we nemen onze dochter mee ongeacht een boete of controle, maar voor mijn gemoedsrust zou ik wat meer info hierover willen en wie weet is er iemand met ervaring hierin? Ik kan moeilijk nu nog op school op een eerlijke manier om info gaan vragen hierover ![]()
Zo zie je maar weer..eerlijkheid wordt niet altijd beloond.
Groet, Maantje
Chippie
24-01-2010 om 20:19
Je kiepert het op het bordje van de directeur
Je kiepert je probleem - omdat jij eerlijk bent geweest - op het bordje van de directeur. Maar hij wil ook 'eerlijk' zijn. Jullie dochter wel een dagje vrijgeven is niet 'eerlijk'. Het mag niet. Wel gaan brengt de directeur in een moeilijk parket. Als hij 'eerlijk' is, geeft hij het door aan de inspecteur. In mijn ogen terecht.
De directeur mag vrij geven voor 'gewichtige omstandigheden'. Een tiende verjaardag valt daar niet onder. Bovendien ga je weg en valt het dus gewoon onder vakantie, dan is het sowieso moeilijk om vrij te krijgen.
Ik ben er overigens van overtuigd dat als ouders mogen bepalen wanneer hun kinderen wel of niet naar school gaan, dan mis je bijna constant 2 leerlingen in de klas. De leerkracht hobbelt dan steeds achter de feiten aan. Er zijn dan steeds tig leerlingen die de leerstof hebben gemist. Die mogen dan weer bijgespijkerd worden door de leerkracht en daar lijden de 'altijd aanwezigen' onder. Geen goede ontwikkeling (al lijkt het mij heerlijk om op vakantie te gaan wanneer je wilt!). Dat de oduers dan de leerstof behandelen is natuurlijk van de zotte. Daar zijn ze vaak niet deskundig genoeg voor. Bovendien zorgt dat weer voor extra werkdruk; de juf moet aande ouders uitleggen over hoe en wat.
Renate74
25-01-2010 om 10:13
Waarom
zou een schooldirecteur een kind vrij moeten geven omdat haar moeder haar tiende verjaardag in Parijs wil vieren? Ik vind het niet flauw, het zijn gewoon de regels.
Het is natuurlijk hartstikke leuk, daar niet van, maar het is geen noodzaak en er moet een grens getrokken worden. Kan het niet anders gepland worden?
Puck
25-01-2010 om 11:09
!!!! maantje73!!!! waar ben je !!!!.
Maantje,
Zou je eens willen reageren in je eigen draadje? Het is wel zo netjes als je een draadje start dat je ook nog eens wat van je laat horen.
Puck
25-01-2010 om 14:16
Pelle (ook volledig ot)
Nee, lijkt er ook niet op vind ik. Denk jij van wel dan?
Salie
25-01-2010 om 15:48
Stad van de liefde
Didi, Parijs wordt nou eenmaal de stad van de liefde genoemd. Misschien dat Maantje het daarom zo noemt. Heeft waarschijnlijk niks met haar dochter van 10 te maken. Dat hoop ik dan
)
Gr. Salie
dirksmama
30-01-2010 om 20:40
Verwekking
Volgens mij is het zo: Maantjekind is verwekt in Parijs en Maantje wil dat heuglijke feit 10 jaar en 9 maanden na dato herbeleven.
Sluit me bij Tonny aan: de meeste kinderen vinden het het leukste om hun verjaardag op school te vieren.